خبرهای داغ:
جانشین کانون امام جعفر صادق(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه تالیف کتاب «چند قدم مانده تا خدا» حدود ۴ سال به طول انجامید، گفت: این کتاب که با زبانی روان و ساده نوشته شده؛ نتیجه حضور فعال در کانون بود.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۴۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد امین کریمی، جانشین کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه حدود 4 سال است که عضو کانون مسجد امام صادق(علیه السلام) هستم، اظهار داشت: در حال حاضر رابط فرهنگی و جانشین مسئول کانون هستم.

 وی با بیان اینکه کانون امام جعفر صادق(علیه السلام) در طول سال فعالیت های فرهنگی هنری زیادی دارد، گفت: از سال گذشته تاکنون علاوه بر برنامه های آموزشی و روزانه و برنامه های مسجد، اکران فیلم های جشنواره عمار را در مسجد داشتیم که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و امسال نیز قرار است فیلم های جشنواره عمار بعد از نماز در مسجد اکران شود.

 عضو فعال کانون امام جعفر صادق(علیه السلام) بیرجند با اشاره به برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در تابستان توسط کانون برای اعضا و سایر افراد مسجد، افزود: کلاس های آموزش مداحی، خطاطی، کامپیوتر، ترتیل خوانی قران با استفاده از اساتید برجسته استان که در حد کشوری بوده اند از جمله این کلاسها بود؛ گرچه که علاوه بر اینها اردوهای تفریحی به داخل و خارج استان نیز برگزار شده است.

 کریمی اظهارداشت: در پایان هر دوره از کلاس ها برای اعضای کانون گواهینامه ای نیز صادر شده است.

 وی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت های کانون وجود کتابخانه با بیش از ۳  هزار جلد کتاب است، افزود: در کانون کتابهایی با همه موضوعات وجود دارد، اما کتابهای درسی لازم است که بروز رسانی شود چرا که کتب درسی هر سال تغییر می کند.

 عضو فعال کانون امام صادق(علیه السلام) بیرجند با اشاره به اینکه این کانون 110 عضو دارد، گفت: رده سنی اعضای کانون از 7 تا 45 سال است.

 کریمی با بیان اینکه ترتیل خوانی قران کریم در ماه رمضان، طرح تلاوت نور و قرائت هر روز 2 صفحه قرآن بعد از نماز از دیگر برنامه های کانون است، افزود: کلاس های کانون به قدری تاثیر خوبی داشته که یکی از اعضای کانون در سال قبل رتبه اول مسابقات کشوری ترتیل قرآن را کسب کرد.

 وی با بیان اینکه بچه های کانون خودشان مکبری و ترتیل خوانی دو صفحه قرآن در روز را بر عهده دارند، گفت: کانون امام صادق(علیه السلام) بیرجند جزو کانون های جوان استان است که بیشتر اعضای آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

 عضو فعال کانون امام صادق(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه یکی از برکات حضور در کانون، نوشتن و انتشار کتابی به نام «چند قدم مانده تا خدا» در مورد نماز بود، گفت: این کتاب با موضوع نماز و توسط بنده و یکی دیگر از دوستان نوشته شده است، این کتاب نتیجه 4 سال حضور فعال در کانون بود که توانستم از کتابهای مخلف برای نوشتن ان بهره گیرم.

 کریمی با بیان اینکه این کتاب حدود 4 سال تالیف آن به طول انجامید، گفت: کتاب چند قدم مانده تا خدا با زبانی روان و ساده نوشته شده است.

 وی با بیان اینکه کانون امام جعفر صادق(علیه السلام) بیرجند یک گاهنامه به نام «آسمانی ها» ویژه مسجد و کانون دارد، یادآور شد: این نشریه که اخبار مسجد و کانون و مسائل فرهنگی در‌آن مطرح و چاپ می شود مورد استقبال نمازگزاران واقع شده است و اکنون با هفته نامه نگاه چاپ و توزیع می شود.

 

 منبع: خبرگزاری شبستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها