خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه گفت: امروزه استکبار جهانی از سردمداران و حاکمان سعودی به‌عنوان سنگ استنجا استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۰۴۳۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام تاتاری امام‌جمعه گرمه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در قرآن کریم از ظرفیت‌های درونی انسان به‌عنوان فطرت نام برده شده است و انسان برای رسیدن به سعادت بایستی موانع را برطرف و فطرتی پاک داشته باشد.

وی غفلت را یکی از موانع اصلی برای رسیدن به کمال عنوان کرد و اظهار داشت: فراموشی یاد خدا، دیدن بعد مادی زندگی، راضی شدن به حیات دنیوی، دوری از آیات الهی، شادی‌های کاذب و عبرت نگرفتن از اتفاقات پیرامون و حوادث تاریخی از علائم انسان‌های غافل است.

حجت‌الاسلام تاتاری تأکید کرد: اگر عشق و ترس از خدا در کنار هم قرار بگیرند انسان از خواب غفلت بیدار خواهد شد.

وی حکام سعودی را به جهت اینکه از وقایع تاریخی پند نمی‌گیرند غافل‌ترین افراد دانست و افزود: سیاستمداران سعودی همان راه محمدرضا شاه پهلوی و امثال آن را طی می‌کنند که نتیجه‌ای جز شکست، خفت و خواری نخواهد داشت.

امام‌جمعه گرمه ادامه داد: امروزه استکبار جهانی از سردمداران و حاکمان سعودی به‌عنوان سنگ استنجا استفاده می‌کند.

وی گفت: متأسفانه رفتارهای حکام سعودی و امثال آنها در کشورهای اسلامی باعث شده تا دشمن طمع پیدا نموده و راه نفوذ، توطئه، تور و حملات نظامی به این کشورها را در پیش بگیرد.

خطیب نماز جمعه گرمه ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر تصریح کرد: ایشان در راه ایجاد حکومت اسلامی، حفظ کرامت و عزت انسانی و رشد مردم و مملکت خویش جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به 20 دی‌ماه و شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر به دست ناصرالدین‌شاه گفت: امیرکبیر انسانی ارزشمند، آزاده و متفکر بود که اندیشه اصلاحات و ارتقاء سطح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم را در سر داشت که متأسفانه به دست حاکمان بی‌لیاقت ایران در آن زمان به شهادت رسید و موجب شد تا کشور ایران از کره شمالی و جنوبی که همزمان با هم اقدامات اقتصادی خود را آغاز نموده بودند عقب بماند.

حجت‌الاسلام تاتاری با اشاره به اینکه مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای باید تاکنون به اتمام می‌رسید افزود: مسائل مربوط به پسا برجام به علت بهانه‌گیری‌های آمریکاییان همچنان ادامه دارد.

وی پذیرش کنار گذاشتن توانمندی در عرصه انرژی هسته‌ای، عدم‌حمایت از گروه‌های مقاومت، خنثی بودن در برابر مسائل عراق، سوریه و یمن و همچنین اذعان به اینکه ایران قدرت اول منطقه نیست را از شروط جدید آمریکائیان دانست و اظهار داشت: مردم در نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه زیر بار خواسته‌های نامشروع و ظالمانه استکبار نخواهند رفت چون به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )خواسته‌های ما با خواسته‌ها و منافع آمریکاییان 180 درجه تفاوت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها