خبرهای داغ:
یادواره شهدای 17 شهید والا مقام روستای بیار و زو علیا با حضور خانواده شهداء، مسئولین، بسیجیان و جمع کثیری از اهالی در محل مسجد روستای بیار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۴۲۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجه الاسلام تکمیلی امام جمعه شهر پیش قلعه که به عنوان سخنران ویژه این برنامه  معنوی بودند در ابتدای برنامه با بیان آیه ای از قرآن کریم(نساء69)خاطر نشان کردند: کسی که ایمان به خدا و ایمان به پیغمبر اکرم(ص) داشته باشد، خداوند او را در صف اولیاء قرار می دهد.

حجه الاسلام تکمیلی در ادامه افزود: هر کس که با عمل صالح خودش به بهترین نحو عمل کند، خداوند متعال او را در صف انبیاء، اولیاء، صلحا و شهداء قرار می دهد و شهدای ما چون بهترین بودند هم رتبه ی اولیاء شدند. چون زیبا زندگی کردند، زیبا عمل کردند، زیبا تصمیم گرفتند ،زیبا برخورد کردند و چون خدا را از چشمان خودشان غافل ندیدند، چنین شهدایی به مقام "عند ربهم یرزقون" رسیدند، به مقام زنده بودن در تاریخ و به مقام روزی نزد خداوند متعال نائل شدند و به تعبیر امام خامنه ای(مدظله العالی)، با شهدا می شود این راه را پیدا کرد.

حجه الاسلام تکمیلی ادامه داد: ویژگی ای که در شهدا بود: الگو و برتر بودن آنان بود و شهدا را ستارگانی کرد که ما در غبار ظلالت و گم راهی نمانیم و به روایت امیر مؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه: خداوند جهاد در راه خودش را برای بهترین افراد قرار داد. به همین دلیل وقتی احساس کردند دین نیاز به یاری دارد لحظه ای را درنگ نکردند و برای دفاع از دین حرکت کردند.

امام جمعه پیش قلعه دیانت، محبّت و بصیرت را سه ویژگی و خصوصیت شهدا دانست و بیان داشت: دیانتی که برای دینشان رفتند و خدا را جلوی چشمشان دیدند، نمازشان از اول وقت ترک نکردند و بهترین ارتباط را با حضرت باریتعالی برقرار کردند ، محبت و  برخورد نرم و لطیفی که با خانواده و اطرافیان داشتند و بصیرتی که چون توانستند حق و باطل را از هم تشخیص دهند.

حجه الاسلام تکمیلی در پایان افزود: شهدای ما ولایت فقیه زمان خودشان را شناختند و به روایتی از امام علی(ع) شروع فتنه و شروع انحراف و بی بصیرتی را: هوای نفس و عدم معرفت و عدم شناخت حق دانستند که محبت مقام و ریاست در دلشان بود و بدانند که روزی آنان را زمین خواهد زد. تعدادی از خواص که نتوانستند در فتنه ی 88 راه را  تشخیص دهند و پایشان لغزید، خیلی هایی که دوست و دشمن را از یکدیگر تفکیک ندادند و خط خودشان را تشخیص ندادند و در اردوگاه کسانی قرار گرفتند که  باعث شد عدم شناخت حق و عدم معرفت و  بدعتهایی در دین گذاشته شود.

در پایان این برنامه ی معنوی گلزار شهدای بیار توسط حاضرین در یادواره عطرافشانی و گل افشانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها