علی اشرف خانلری
استاندار تهران در جمع مدیران اجرایی شهرستان ری:
خبرگزاری بسیج: استاندار تهران با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: ملت غیور ایران اسلامی هفتم اسفند ماه حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند و به‌واسطه آن نظام بار دیگر بیمه و توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۳۱۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با حضور حداکثری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت غیور و بصیر ایران اسلامی هفتم اسفند ماه با خلق حماسه‌ای دیگر بار دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند .

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم ری از رئیس جمهور گفت: دیدار رئیس جمهور با مردم نشانگر ارتباط بین دولت و ملت است و دشمن هرچه تلاش کند نمی‌تواند ارتباط بین دولت و ملت را از بین ببرد .

استاندار تهران با بیان این‌که ارتباط بین مردم و مسئولان نظام بی‌نظیر است، افزود: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشتاق هستند با مردم ملاقات داشته باشند اما مشغله بسیار زیاد مسئولان بعضاً مانع این دیدارها می‌شد .

 70 درصد آب شرب سد ماملو به ری اختصاص یافت

استاندار تهران بیان داشت: رئیس جمهور در این سفر از سد ماملو بهره‌برداری کرد و با افتتاح این پروژه 70 درصد آب شرب آن به ری اختصاص و 15 درصد آن به شهرستان پاکدشت و 15 درصد دیگر آن به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران تخصیص یافته است .

وی کیفیت آب را یکی از معضلات بزرگ جنوب تهران خواند و گفت: تخصیص 70 درصد از آب شرب سد ماملو به شهرستان ری بسیار عالی است زیرا کیفیت آب از معضلات بزرگ ری است .

سیاست اصلی دولت حفاظت از محیط زیست است  

هاشمی با بیان این‌که سیاست اصلی دولت در شهرستان‌های استان تهران حفاظت از محیط زیست است، خاطرنشان کرد: 95 درصد کشاورزان توصیه‌ها در ارتباط با جلوگیری استفاده از آب‌های کم کیفیت را عملی کردند .

وی با بیان این‌که طرح آبفای استان تهران به شورای عالی آب و فاضلاب ارسال شد، گفت: طرح‌های 146 کشور جهان که بالغ بر 11 هزار طرح بود به این شورا ارائه شده که از این بین 15 طرح به‌عنوان بهترین و سازگارترین طرح در ارتباط با محیط زیست برگزیده شد که طرح استان تهران یکی از این طرح‌ها بود و در بین آن‌ها سه طرح به‌عنوان طرح برگزیده انتخاب شد که استان تهران یکی از سه طرح برگزیده بود .

  کیفیت آب استان تهران بهبود می‌یابد

استاندار تهران بیان داشت: تا پایان دولت یازدهم بخش عمده‌ای از طرح کیفی‌سازی آب شرب تهران به اتمام می‌رسد و بخشی از آن نیز تا دو سال نخست دولت دوازدهم به پایان می‌رسد و پس از این مدت دیگر در تهران آب آلوده نخواهیم داشت و کیفیت آب تهران افزایش می‌یابد .

وی با بیان این‌که در حال حاضر صنعت پوشاک یکی از پر درآمدترین صنعت‌ها در دنیا است، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در استان تهران رونق صنعت پوشاک است زیرا هم یک صنعت پاک است و هم در بحث اشتغال کمک فراوانی به جامعه ما می‌کند .

نوسازی پالایشگاه‌ها با آغاز برجام

هاشمی افزود: در ارتباط با رونق صنعت پوشاک مذاکرات خوبی صورت گرفته است و به محض این‌که برجام انجام شود تمام صنایع و پالایشگاه‌ها شروع به نوسازی می‌کنند تا آلاینده‌ها وارد محیط نشوند .

وی انباشت زباله‌های تهران در کهریزک را نیز یکی از معضلات شهرستان ری برشمرد و خاطرنشان کرد: به سه شکل می‌توان زباله‌ها را سامان داد که نخست ایجاد کمپوست است که زباله‌ها به کود تبدیل می‌شود برای بخش کشاورزی و دومین راه سوزاندن زباله‌ها و تولید انرژی از آن‌ها و راه سوم دفن بهداشتی زباله‌ها است .

دعوت از سرمایه‌گذاران در حوزه ورود زباله‌سوزها و تصفیه آب

استاندار تهران با اشاره به ورود زباله‌سوز به کشور عنوان کرد: به‌ تازگی دستگاه‌های زباله‌سوز به کشور وارد شده است و باید این امر در کشور گسترش یابد و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود پیدا کنند مورد حمایت دولت هم قرار می‌گیرند .

وی ادامه داد: در حوزه تصفیه آب نیز اگر سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشند با حمایت دولت می‌توانند این مهم را دنبال کنند و بخشی از آب تصفیه شده سهم دولت و بخش دیگر از آن سرمایه‌گذار است و دولت آمادگی دارد که سهم سرمایه‌گذار را نیز خریداری کند .

ایجاد شهرک «های‌تک» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  

هاشمی با بیان اینکه ایرانیان هر جای دنیا که بروند به زادگاه خود تعلق خاطر دارند، گفت: فرمانداری ری می تواند با اعلان فراخوان، سرمایه داران اهل شهرستان ری و حتی سرمایه‌گذاران خارجی را به سمت سرمایه‌گذاری در شهرستان جذب کند .

وی ایجاد شهرک «های تک» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ساماندهی زباله‌های تهران به شیوه تولید کمپوست و زباله سوزی و شهرک تولید پوشاک را از جمله طرح‌های مهمی ذکر کرد که در سفر اخیر رئیس جمهوری به شهرستان ری مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت. 

امنیت انتخابات وظیفه ذاتی و اصلی وزارت کشور و استانداری است

استاندار تهران با بیان این‌که مسئله وحدت سهم بسزایی در حفظ نظام داشته است، بیان داشت: آنچه تاکنون نظام را نگه داشته است، وحدت میان دولت و ملت بوده و این بحث در فرمایشات امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب بسیار مورد تاکید است .

وی ادامه داد: باید اختلاف سلایق را کنار بگذاریم پنج انگشت با وجود تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند زمانی تاثیرگذار هستند که به‌صورت یک مشت در می‌آیند .هاشمی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده بسیاری دارد و تاکنون تنها چیزی که می‌تواند توطئه‌های شوم آن‌ها را خنثی کند وحدت میان ملت ایران است .

وی با تاکید بر این‌که باید یکدیگر را تحمل کنیم، افزود: باید همواره از تخریب یکدیگر بپرهیزیم، تخریب معنا ندارد زیرا ما همه از هر حزب و گروهی هم باشیم در یک کشتی قرار داریم . استاندار تهران در پایان تصریح کرد: با قدرت می‌گویم امنیت انتخابات وظیفه ذاتی و اصلی وزارت کشور و استانداری است، نماینده‌ای خوب است که بتواند یک قانون‌گذار و ناظر خوب باشد .

 اختصاص 432 میلیارد تومان برای پروژه‌های شهرستان ری

هاشمی از اختصاص 432 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی شهرستان ری خبر داد و گفت: تخصیص این اعتبار نشانگر جایگاه ویژه ری است .

وی با بیان این‌که تمام مسئولان شهرستان ری در این سفر سنگ تمام گذاشتند، عنوان کرد: مردم همواره خادمان خودشان را در سرما و گرما استقبال می‌کنند .

 

 

ارسال نظرات