خبرگزاری بسیج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در نشست کمیته فرهنگی بزرگداشت دهه فجر، ایام دهه فجر را پاسداشت اهداف انقلاب و حرمت خون شهدا دانست.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۹۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، علی اکبر صفی پور با اشاره به صبغه ارزشی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران و اهداف متعالی این نهضت عظیم بر لزوم تبیین آرمان های این نظام مقدس و انتقال ارزش های آن به نسل های آینده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مهمترین واقعه عصر حاضر است، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید در تبیین ویژگی های این انقلاب عظیم اسلامی اهتمام جدی داشته باشند .

صفی پور گفت: با توجه به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت توجه و مقابله با هجمه فرهنگي دشمن كه امروزه از فاز نظامي به فاز فرهنگي كشيده شده، رسالت متولیان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر بیش از پیش احساس می شود که مي‌توانند با توجه به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي طرحي نو در مقابله با جنگ نرم دشمنان دراندازند.

وی اذعان کرد: برگزاری باشکوه، گسترده و فراگیر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک ضرورت بوده و باید از همه ظرفیت های استانی در عرصه های مختلف بهره گرفت.

صفی پور افزود: کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر استان، امسال با تاکید بیش از پیش به برنامه ریزی در خصوص جوانان و نیازهای جامعه برنامه های فرهنگی و هنری متعددو متنوعی را در سطح استان اجرا می کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، صفی پور با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر استان ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری و جشن انقلاب شامل برنامه قرآنی، ادبی، نمایشی، تجسمی، نمایشگاهی، مسابقات فرهنگی، برگزاری شب شعر فجر و جشنواره آواها و نواهای قرآن "ترنم آسمانی" از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری جشنواره عکس حماسه حضور و جشنواره خوشنویسی شعارهای انقلاب، برپایی جنگ شادی، ورک شاپ نقاشی و خوشنویسیو نمایشگاه عکس و برگزاری برنامه های فرهنگی و جشن انقلاب توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر برنامه ها ارشاد اسلامی استان در این راستا برشمرد.

حجه الاسلام تقی زاده رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه فعالیت ها و برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزاری برنامه های دهه فجر مهم ترین بخش و در واقع هدایت کننده این ستاد است، گفت: برنامه های طرح ریزی شده برای ایام دهه فجر باید در جامعه ایجاد موج و تحول کرده و به گونه ای باشد که در شان نظام جمهوری اسلامی بوده و حافظ عزت و اقتدار نظام باشد.

در این نشست نمایندگان دستگاه های فرهنگی عضو کمیته‌ فرهنگی و هنری به تبیین برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها