از سوی موسسات مالی جهان انجام شد

پیش بینی نفت ۲۰ تا ۵۰ دلاری در سال ۲۰۱۶

در شرایطی که قیمت نفت در طی کمتر از دو هفته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است موسسات مالی جهان متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ را از ۲۰ دلار تا ۵۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کردند.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۸۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در شرایطی که قیمت نفت در طی کمتر از دو هفته ای که از آغاز سال نوی میلادی می گذرد حدود 20 درصد کاهش یافته، موسسات مالی معتبر جهان از جمله بارکلیز، ماکوئیر، بانک آمریکا مریل لینچ و سوشیت جنراله، روز دوشنبه پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2016 را کاهش دادند.
بانک انگلیسی بارکلیز پیش بینی خود از قیمت  متوسط نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال 2016 را از 60 و 56 دلار کاهش داد و هر دو را به 37 دلار رساند.
موسسه ماکوئیر هم قیمت متوسط پیش بینی شده خود را برای نفت برنت 24 درصد کاهش داد و به 44 دلار و 50 سنت رساند.
همچنین بانک آمریکا مریل لینچ، قیمت متوسط نفت برنت برای سال 2016 را از 50 دلار به 46 دلار رساند. پیش بینی این بانک از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز از 48 دلار به 45 دلار کاهش یافت.
بانک سوشیت جنراله هم در پیش بینی های قبلی خود برای سال 2016 تجدید نظر کرد و قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را به ترتیب با 11.25 و 9.25 دلار کاهش به 42 دلار و 50 و 40 دلار و 50 سنت رساند.
افت شدید قیمت نفت در سال جدید در روز دوشنبه تشدید شد و قیمت ها با 6 درصد افت به پایین ترین رقم ها در 12 سال گذشته رسید که ناشی از نوسانات در بازار بورس چین بود.
موسسه ای بی ان آمرو هم پیش بینی خود از قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را به 50 و 60 دلار رساند. همچنین بانک برنستین، پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در سال جاری به 50 دلار و نفت وست تگزاس اینترمدییت به 48 دلار برسد.
دیروز بانک مورگان استنلی امریکا نیز در گزارشی اعلام کرده بود که رسیدن قیمت نفت به بشکه ای 20 دلار گزینه ای محتمل است، به خصوص اگر ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای جهان افزایش بیشتری پیدا کند.
ارسال نظرات