مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان؛
مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان در همایش حماسه نگاران عشق و ایثار گفت: اصحاب رسانه به عنوان مجاهدان فرهنگی باید مجهز به ایمان؛ اعتقاد و بصیرت باشند.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۴۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا قاسمی ظهر امروز در همایش حماسه نگاران عشق و ایثار که به مناسبت روز بسیج رسانه با حضور اصحاب رسانه استان، سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس،حجت الاسلام باباشاهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سنندج برگزار شد، به نقش و کارکرد رسانه در عرصه فضای جهانی اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان گفت: رسانه ها امروز تاروپود همه جوامع بشری را در برگرفته است و علاوه بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به هویت سازی نیز می پردازد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی رویکرد فرهنگی و دینی دارد، گفت: این رویکرد به عنوان اولین پیام به دنیا مخابره شد و دشمنان نیز ناگزیر برای مقابله با انقلاب اسلامی و جلوگیری از گسترش آن در جهان از از ابزار فرهنگی و از طریق پایگاه های رسانه ای خود با ساخت هویت جعلی اقدام می کنند.

قاسمی کار در حوزه فرهنگی را وظیفه اصلی اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: رسالت خبرنگاران استفاده از ابزار فرهنگی در جهت مقابله با همجمه فرهنگی و نرم دشمن است.

وی بر هوشیاری و آگاهی رسانه‌ها و خبرنگاران از اهداف دشمن در جنگ نرم تأکید کرد و گفت: رسانه و خبرنگار متعهد، پایبند به ولایت و ارزش‌های اسلامی است و با انتشار اخبار صحیح به مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن خواهد رفت.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان، ارتقای سطح سواد رسانه را لازمه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن دانست و گفت: باید بدانیم رسانه‌های جهان چه مقاصدی را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به این شناخت، بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای یک ضرورت است.

ابزار رسانه ای یک شمشیر دولبه است

قاسمی ابزار رسانه ای را در عرصه جنگ نرم یک شمشیر دولبه عنوان کرد و افزود: پاسداشت ارزش ها دینی و انقلابی توسط اصحاب رسانه و تلاش دشمن در جنگ نرم که به دنبال نابودی آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب است؛ دو کارکرد ابزار رسانه است.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان مجاهدان فرهنگی باید مجهز به ایمان؛ اعتقاد و بصیرت باشند و در حالی که نقشه های دشمن هر بار به صورتی از قبیل فتنه، جنگ؛ تحریم و امروزه به صورت هجمه فرهنگی و نفوذ نمود پیدا کرده است؛ اصحاب رسانه با بصیرت در جهت اهداف والای انقلاب و شکست اهداف دشمن نقش آفرینی می کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان در ادامه به عملکرد این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه اندازی دفاتر بسیج رسانه در شهرها و مراکز استان، برپایی نمایشگاه با موضوع روشنگری جنگ رسانه ای، برگزاری همایش و نشست های اندیشه و شورای همفکری از جمله ی این برنامه ها بوده اند.

وی با انتقاد از این مسئله که در مقابله هجمه های وسیع فرهنگی دشمن اقدامات بسیار قابل تاملی انجام نشده است، بیان داشت: خبرنگاران سرباز و مجاهد جبهه ی جنگ نرم هستند.

در ادامه مراسم از تعدادی از اصحاب رسانه استان قدردانی و تجلیل شد
ارسال نظرات