غرب خواهان حمایت از میانه‌روها در مقابل اصولگرایان است

یک موسسه تحلیلی بین‌المللی در گزارشی تاکید کرد: در برهه حساس 2 سال آینده که در آن‌ها انتخابات پارلمانی، مجلس خبرگان و سر انجام ریاست جمهوری برگزار می‌شود، تلاش غرب برای نفوذ در ایران نتیجه عکس دارد.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۸۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، موسسه بین‌المللی «گروه بحران» در گزارشی نوشت: در غرب میل به حمایت از میانه روها در مقابل اصولگرایان از زمان برجام افزایش زیادی داشته است.
در ادامه گزارش آمده است: با توجه به این واقعیت که بیگانگان هیچگاه موفق به اعمال نفوذ سیاسی در این کشور نبوده‌اند، اگر اختلافی هم بین طیف‌های سیاسی در ایران باشد، بهتر است که غرب به آن تکیه نکند.

غرب باید از جانبداری در امور داخلی ایران اجتناب کند چرا که صحبت از این موضوع منجر به ظن اصولگرایان مبنی بر این می‌شود که هدف غایی غرب از برجام تغییر ماهیت حکومت ایران بوده است.

به دلایل مشابه فشار سیاسی شدید بر ایران در زمینه حقوق بشر ممکن است به حساسیت اصولگرایان مبنی بر این باشد که برجام گام نخست مهار ایران بوده است.
سیاست خارجی ایران ماهیتی متحد دارد و بازیگران عرصه خارجی قادر نیستند با سرمایه گذاری بر روی یکی از دو طیف سیاسی مطرح به ویژه میانه روهای پراگماتیک روند تغییر را سرعت دهند.

در ایران هیچ‌گونه دگرگونی سیاسی بدون حمایت همزمان مقام رهبری این کشور و اصولگرایان پراگماتیک تحقق نمی‌یابد.

بنابراین در برهه حساس 2 سال آینده که در آن‌ها انتخابات پارلمانی، مجلس خبرگان و سر انجام ریاست جمهوری برگزار می‌شود، تلاش غرب برای نفوذ در ایران نتیجه عکس دارد.

موسسه بین‌المللی «گروه بحران» در پایان گزارش نوشت: تغییر خصومتی با عمر بیش از سه دهه بین ایران و غرب ساده نیست. باید توجه داشت غرب همچنان ایران را به مداخله در خاورمیانه متهم می‌کند و ایران نیز غرب را سدی در مسیر انقلاب می‌بیند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار