رقابت بیش از 150 بسیجی در جشنواره ورزش‌های بومی محلی؛
مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: چهارمین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی بسیج استان مرکزی در اراک برگزار و تیم برتر به مرحله کشوری اعزام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۷۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اعلام برگزاری مرحله استانی مسابقات و ورزش‌های بومی و محلی استان مرکزی اظهار داشت: چهارمین جشنواره ورزش‌های بومی محلی استان مرکزی در سطح بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات روز پنجشنبه 24 دی‌ماه در بخش برادران مسابقات در سه رشته طناب کشی ، دال پلان ، کشتی محلی و هفت سنگ برگزار می‌شود که یک تیم 13 نفره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در مجموع از هر ناحیه یک تیم 13 نفره در این مسابقات حضور دارند که پس از رقابت در این سه رشته یک تیم مجزا از میان شرکت کنندگان در رشته‌های مذکور انتخاب و به رقابت در مسابقات طناب کشی می‌پردازند.

وی ادامه داد: هر 12 ناحیه بسیج استان در این مسابقات حضور داشته و به رقابت می‌پردازند که در رشته‌های کشتی محلی و دارت دان هر کدام 3 نفر و تیم هفت سنگ 4 ورزشکار از هر ناحیه حضور دارند که در مجموع از هر ناحیه 13 نفر حضور خواهند داشت.

مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت : تیم 13 نفره منتخب این دوره از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات بسیج کشور در هرمزگان اعزام می‌شوند که 7 بهمن با حضور تیم‌های دیگر بسیج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در رشته طناب کشی استان مرکزی رتبه دوم کشور را از آن خود کرد و خوشبختانه در رشته‌های بومی محلی جزو چهار رده برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به تاثیر این مسابقات در احیاء ورزش‌های بومی و محلی گفت: حضور شرکت کنندگان فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های محلی است و ورزش‌های بومی و محلی با آداب، سنن و فرهنگ ملت ما گره خورده و ریشه در تفکرات و اندیشه نسله ای گذشته کشور دارد، باید نسبت به مقوله احیا و تقویت ورزش های بومی و محلی توجه جدی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازی‌های بومی و محلی سرشار از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌هایی است که بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است و سرمایه فرهنگی و میراث معنوی ایران اسلامی محسوب می‌شود و از آنجایی که شرکت کنندگان در ورزش‌های بومی محلی بیشتر از میان جوانان روستایی است می‌توالند بستری را برای پویایی و نشاط انان فراهم سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات