رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان از آغاز عملیات عمرانی امامزاده خلیل الله(ع) آرادان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۱۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ به نقل از ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان، حجت الاسلام رضا نفری گفت: در سال جاری و در راستای عمل به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، احیای برنامه های فرهنگی بقاع، حفظ و حراست از بنای امامزادگان و تعمیر و بازسازی برخی از بقاع متبرکه با جدّیت بیشتری در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه و در جهت ارائه خدمات شایسته و ایجاد فضای مناسب برای زیارت عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام)، تعمیر و بازسازی آستان مقدس امامزاده خلیل الله(ع) شهرستان آرادان توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان و به همت اعضای هیئت امنای بقعه متبرکه آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزاده خلیل الله(ع) آرادان در روزگار نه چندان دور مورد توجه بسیاری از مردم آرادان و شهرها و روستاهای اطراف بوده، ولی بر اثر حوادث طبیعی چون زلزله و بارندگی، عدم توجه مردم و مسئولین و... تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود و این اتفاق برای مردم منطقه آزاردهنده و ناخوشایند بود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته اقدام به بازسازی بقعه گرفتیم و در فاز اول عملیات عمرانی این امامزاده واجب التعظیم، ساخت و نصب درب و پنجره برای ورودی امامزاده، ساخت و نصب سنگ قبر جدید، سنگ فرش کردن صحن داخلی و محیط بیرونی امامزاده، سفیدکاری دیوارها و... در دست انجام است.

حجت الاسلام نفری ضمن دعوت از مردم و مسئولین جهت مشارکت در بازسازی این بقعه متبرکه افزود: امیدواریم با بازسازی مجدد این مکان مقدس بتوانیم قدم مؤثری در جهت جذب زائرین و افزایش تردد در این امامزاده برداریم.

شایان ذکر است آستان مقدس امامزاده خلیل الله(ع) آرادان، از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) بوده و در مسیر ارتباطی آرادان به روستای کند قلیخان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها