یک کارشناس فرهنگی گفتمان سازی در راهیان نور را به عنوان یک اصل ضروری دانست و گفت: اگر این گفتمان اجاد نشود راهیان نور تنها یک سفر عادی خواهد بود با هزینه گزاف!
کد خبر: ۸۶۱۹۹۵۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، جلیل معماریانی در  نشست صمیمانه مسئولین کاروان ها و مسئولین فرهنگی کاروان های راهیان نور برادر و خواهر بسیج دانشجویی خراسان رضوی در مشهد ضمن ارائه نکات لازم در خصوص اردوهای راهیان نور، به  آسیب ها و فرصت های این سفر معنوی اشاره کرد.

وی احیای تزکیه و تربیت را در راهیان نور ممکن دانست و گفت: از شور و احساسی که در سفرهای راهیان نور یا در مراسم های اعتکاف و شب های قدر و . ..به وجود می آید می توان در جهت تربیت نفس استفاده کرد.

این مدرس مدیریت تشکیلاتی خطاب به مسئولین کاروان ها و مسئولین فرهنگی آن ها گفت: شما به عنوان مسوولین اجرایی و فرهنگی راهیان نور باید توجه داشته باشید که اگر نیت و رابطه تان با خدا درست باشد، رابطه تان با خلق خدا خوب می شود و تاثیر گزار خواهید بود.

وی با گوشزد کردن حضور شیطان در موقعیت های کلیدی و سخت یادآور شد: باید یقین داشته باشید که شیطان در موقعیت های کلیدی و سخت بیشتر حضور دارد و شما هرسال با نسل جدیدتر و دورتر از انقلاب روبرو هستید و کار سختی پیش رو دارید.

معماریانی از گفتمان سازی در راهیان نور به عنوان یک اصل ضروری سخن گفت و تأکید کرد: اگر این گفتمان را ایجاد نکنید راهیان نور تنها یک سفر عادی خواهد بود با هزینه گزاف !بنابراین هدف گزاری کنید ، هم برای خودتان هم مخاطب!

وی همچنین داشتن ورع، جهاد، عفت و سداد به معنای سدی را برای عدم نفوذ دشمن لازم و ضروری دانست و افزود: جلوی نفوذ دشمن را بگیرید تا حرکات فرهنگی شما خوب جواب بدهد.

این مشاور فکری در حوزه های جوانان در توصیه ای دیگر به مسئولین کاروان ها و مسئولین فرهنگی آنها گفت: به راهیان نور نگاه تربیتی داشته باشید.

معماریانی اشاره داشت: کسانی که امروز در میدان کم آورده اند حتما شروع خوبی نداشته اند! پس سعی کنید شروع خوبی برای مخاطب و خودتان ایجاد کنید!

وی در خصوص ارتباط با مخاطبین نیز یادآور شد: هیچ وقت در کارها دستور ندهید؛ تقسیم کار داشته باشید و خودتان را عهده دار تقسیم کار بدانید !ولایت پذیری را از خودتان شروع کنید به عنوان یک مسوول تمرین کنید.

معماریانی از لزوم جدی گرفتن شناخت جهاد و جنگ امروز در مخاطبان نیز سخن گفت و خاطر نشان کرد: باید به مخاطب بفهمانید جهاد امروز تو چیست؟دشمن امروز تو کیست؟ دفاع مقدس را در فضای امروز ترسیم کنید.

این مشاور فکری بیان داشت: جنگ امروز ما جنگ نرم است؛ دیده بانی کنید؛ آینده نگری کنید تا مشکلات بعدی به وجود نیاید. جنگ را توصیف نکنید، تبیین کنید، تا وظیفه نسل امروز مشخص شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها