سومین جشنواره موسیقی فجر همزمان با گرامیداشت دهه فجر در استان زنجان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۱۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فضا برای فعالیت تمام گروه های موسیقی در این استان جهت تولید آثار هنری فراهم است و هنرمندان باید به تلاش خود در این مسیر ادامه دهند.

ناصر مقدم افزود: فعالان حوزه موسیقی در صورتی که تمایل داشته و از شرایط مندرج در آیین نامه ها برخوردار باشند، می توانند آثار خود را در قالب آلبوم راهی بازار کنند.

وی به دومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: سال گذشته از این جشنواره استقبال قابل توجهی انجام شد.

مقدم یادآورشد: در دومین جشنواره موسیقی فجر گروه های مختلف موسیقی سنتی، پاپ و عاشیقی در قالب تک نوازی و گروه نوازی حضور یافتند و به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به سرنوشت برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر سال گذشته اشاره کرد و گفت: این افراد متناسب با علاقه و تلاش خود می توانند به فعالیت در این زمینه ادامه دهند و حتی اقدام به برگزاری کنسرت کنند.

مقدم ادامه داد: در سال جاری نیز علاقه مندان به شرکت در جشنواره موسیقی فجر، می توانند در بخش های تک نوازی و گروه نوازی هنرنمایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه تلاش همین گروه ها بود که طی یک سال گذشته برنامه های مختلف کنسرت در زنجان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هنرمندان در هر رده سنی در بخش تک نوازی می توانند در بخش موسیقی ایرانی و آذری و با سازهای مختلف تار، سه تار، عود، بربط، سنتور، آواز ایرانی و آذری، ویولن، کمانچه، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار کلاسیک و فلامینگو، قوپوز، بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، ساز دهنی، فلوت ریکوردر، قارمان و ناغارا توان هنری خود را به نمایش بگذارند.

گفتنی است، آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره تا 24 دی جاری است و در روزهای دهه فجر نیز شرکت کنندگان به ارائه آثار هنری خود می پردازند.

همچنین زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره 21 بهمن است.

ارسال نظرات