تا کنگره/

ساخت یادمان تنها استاندار شهید کشور در رودسر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: یادمان تنها استاندار شهید استان گیلان در رودسر ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۶۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

ابراهیم طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: یادمان شهید مهندس علی انصاری تنها استاندار شهید کشور در مزار آن شهید والامقام در شهرستان رودسر ساخته می‌شود.

وی افزود: طرح اولیه این یادمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طراحی خواهد شد و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رودسر در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را دارای اجر اخروی دانست و اظهار کرد:  هدف از ساخت یادمان شهدا و نهادینه کردن پایمردی آنان در اذهان عمومی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

طاهرنژاد در پایان گفت: علاوه بر ساخت یادمان شهید انصاری، ایجاد مرکز فرهنگی در محل گلزار شهدای شهرستان رودسر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بسیج؛ شهید مهندس علی انصاری در خرداد ماه سال ۱۳۲۳ در خانواده‌ای مذهبی، معتقد و متدین در شهرستان رودسر متولد شد.

وی در سال ۵۷ در حالیکه کارهای تز دکترای خود  را در کشور آمریکا انجام می‌داد به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس سمت استانداری گیلان منصوب شد و در کنار آن عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و پست دانشگاه فنی گیلان را هم بر عهده گرفت .

شهید مهندس علی انصاری در تاریخ ۱۵ تیرماه ۶۰ در ساعت ۷ بامداد خونین در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت دست یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار