معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از افتتاح دفتر یک شرکت نفتی اسلوونیایی در روز گذشته در تهران خبر داد و گفت: مقامات این کشور تمایل خود را برای افزایش واردات محصولات پتروشیمی از ایران اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۹۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از سایت وزارت نفت، حسین زمانی نیا، پس از دیدار با ازدراوکو پوچیوالشِک، وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی گفت: دراین دیدار توسعه همکاری‌ها در زمینه لوله‌گذاری نفت وگاز، تجهیزات فنی و انتقال دانش فنی برای تجهیزات دقیق بررسی شد.

وی با اشاره به این که هیئت اسلوونیایی به منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، ارتباطات، محیط زیست و علوم و صنایع به ایران آمده است، گفت: اهم همکاری‌های مورد نظر وزارت نفت با کشور اسلوونی، انتقال دانش فنی در زمینه خدمات فنی و مهندسی است.

وی به بهبود روابط ایران و اسلوونی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: چهار شرکت از شرکت‌های بزرگ اسلوونی از جمله یک شرکت فعال در زمینه نفت و گاز، امشب دفاتر نمایندگی خود را در تهران افتتاح می کنند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: وزارت نفت ایران نیز از توسعه همکاریها با کشور اسلوونی در زمینه های توسعه تکنیکی و فنی استقبال و حمایت می کند.

وی همچنین با بیان این که اسلوونی از گذشته واردات محصولات پتروشیمی را از ایران داشته است، گفت: این کشور بسیار علاقمند به افزایش واردات این محصولات است.

زمانی نیا با اشاره به این که اسلوونی از کشورهای صنعتی است که از یوگسلاوی جدا شده است و جمعیت کمی دارد، گفت: این کشور، صادرات محور است و در زمینه تجهیزات نفت و گاز، ارتباطات و مخابرات و بیشتر در زمینه تجهیزات دقیق فعالیت دارد و با ١٤ کشور از جمله روسیه همکاری دارد.

ارسال نظرات