رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده است اما گویی خیلی ها به آن نقد دارند.
کد خبر: ۸۶۱۹۴۸۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

  به گزارش خبرگزاری بسیج،امیر باقری با اشاره با بیان اینکه برنامه ششم هنوز نهایی نشده گفت: برای نهایی شدن برنامه ششم تا اسفند ماه فرصت داریم، سیاست‌های کلی برنامه ششم شامل 80 بند است، این برنامه بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم‎سازی فرهنگی تهیه شده است؛ سیاست‎های کلی مشتمل بر طیف گسترده‎ای از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و یک برنامه جامع است.

باقری در شبکه خبر گفت : بهبود مستمر فضای کسب ‏وکار، تقویت رقابت و استفاده مناسب ازظرفیت نهادهای عمومی، الویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، توسعه پیوندهای اقتصادی و تجاری با کشورهای آسیای جنوب غربی، جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور و جلب توان علمی و تخصصی آن‌ها، توسعه نظام تأمین مالی و بیمه و استمرار فعالیت صندوق توسعه ملی و ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی، پیشرفت در علم و فناوری و دانش بنیان کردن تولید صنعتی و نفت و گاز، بهبود نظام نوآوری، حمایت از پژوهش‌های مسأله‌ محور، برندسازی و ... برخی از راهبردهای حوزه اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه است.

رئیس امور برنامه‌ریزی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه ادامه داد: این برنامه جامع در حال حاضر تدوین شده و 20 روز است که در اختیار دولت قرار گرفته و ما منتظر جمع بندی نهایی آن هستیم. اینکه گفته می شود دولت در برنامه ششم توسعه قانون را زیرپا گذاشته درست نیست، حتی برنامه چهارم توسعه که نوشته شده بود نگارش برنامه پنجم توسعه بر اساس آمایش سرزمینی صورت بگیرد هیچ وقت این امر محقق نشد حالا چگونه ادعا می شود اول مجلس باید این برنامه را تایید و سپس به دست دولت سپرده بسپارد.

ارسال نظرات