خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند که من هر چه فکر می کنم چه شد که بر سر جامعه اسلامی تربیت یافته به دست پیامبر آمد که دست به قتل نوه پیامبر زدند به نتیجه ای نمی رسم جز اینکه مردم تحلیل سیاسی نداشتند.
کد خبر: ۸۶۱۹۳۷۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید مصطفی موسوی نژاد، کارشناس مسائل سیاسی، در موضوع اهمیت تحلیل سیاسی و نفوذ میزبان پایگاه بسیج ساجده بود. وی سخنان خود را برای بیان اهمیت تحلیل سیاسی با چند سوال شروع کرد و گفت: می خواهم چند جمله در مورد سیاست را مطرح کنم که احتمالا شما هم بسیار به گوش‌تان خورده است، مثلا: سیاست کثیف است، سیاست پدر و مادر نمی شناسد، آلوده است، دین نباید سیاسی باشد چرا که دین آلوده می شود، علما بروند به کار علمی و دینی شان برسند و به سیاست کاری نداشته باشند،علما را به سیاست چه کار؟

موسوی نژاد در ادامه برای پاسخ به سوالات فوق با اشاره به حکومت پیامبراسلام(ص) و برخی از ائمه گفت: اگر دین نباید در سیاست دخالت کند چرا پیامبر اسلام(ص) حکومت را در دست گرفت؟ چرا حضرت علی(ع) وارد سیاست شد؟ اگر سیاست آلوده می بود که این عزیزان وارد نمی شدند. اگر سیاست کثیف بود که حضرت ولی عصر(عج) برای اقامه حکومت حق قیام نمی کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سوالی دیگر مطرح کرد و گفت: برخی می گویند آنها معصوم بودند که در کار سیاست وارد شدند اما ولایت فقیه که معصوم نیست، ممکن است وارد شود و اشتباهاتی کند.

موسوی نژاد سپس در مقام پاسخ به این شبهه گفت: دو جواب داریم برای این سوال. اول اینکه اگر ما نتوانیم به یک ایده آل برسیم باید کلا آن موضوع را کنار بگذاریم؟ مثلا همه ما می دانیم یک نماز خوب نمازی است که ائمه می خوانند و با حضور قلب کامل و نمازی که می خوانیم فرسنگها با آن نماز فاصله دارد. حال باید کلا نماز خواندن را کنار بگذاریم که نماز ایده آل را نمی توانیم بخوانیم؟ و اما پاسخ دوم این است که اگر این استدلال مطرح باشد دیگر فقها هم نباید کلا فتوا بدهند چون ممکن است اشتباه بکنند. فلذا این ایراد وارد نیست.

سردبیر ماهنامه شرقینه در ادامه با اشاره به اهمیت سیاسی بودن و تحلیل سیاسی داشتن گفت: مقام معظم رهبری در کلامی می فرمایند که من هر چه فکر می کنم چه شد که بر سر جامعه اسلامی تربیت یافته به دست پیامبر آمد که دست به قتل نوه پیامبر زدند به نتیجه ای نمی رسم جز اینکه مردم تحلیل سیاسی نداشتند. با توجه به این کلام مقام معظم رهبری به اهمیت تحلیل سیاسی داشتن می توان پی برد.

موسوی نژاد در ادامه با اشاره به برخی افراد، گروهها و شخصیتهای امروزی که از درصدد دور ماندن مردم از سیاست هستند، گفت: ابوموسی اشعری هم دقیقا در زمان حضرت علی(ع) همین حرف را میزد. وی می گفت مردم، ما را چه به سیاسی بازی های معاویه و علی. در این کارها دخالت نکنید که از وقت عبادت تان گرفته می شود.این شد که در جنگ صفین آن بلا را بر سر حکومت اسلامی درآوردند.

مسئول عملیات سازمان فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی در ادامه به متناظرهای امروزی آن وقایع صدر اسلام اشاره کرد و گفت: ببینید همین داستانها را در زمان جنگ تحمیلی برای امام خمینی درست کردند تا جایی که ایشان فرمود من جام زهر را می نوشم. حال مقام معظم رهبری هم پیوسته می فرمایند که من به مذاکرات خوشبین نیستم اما عده ای تمام برنامه هایشان را بر مذاکرات و برجام و توافق هسته ای بسته اند و نتیجه اش این رکود وحشتناک حاکم بر جامعه شده است.

موسوی نژاد در نهایت در مورد اهمیت بحث تحلیل سیاسی گفت: مردم، تحلیل سیاسی داشته باشید، اخبار را پیگیری کنید، فرزندان سیاسی تربیت کنید، وگرنه سرتان را کلاه می گذارند. برای جلوگیری از نفوذ باید تحلیل سیاسی داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها