مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه با کارفرمایان درباره تعریف مشخص از تأمین حداقل‌های معیشت کارگران توافق کرده‌ایم، گفت: به احتمال بسیار برای هر کارگر دریک خانوار 4 نفره در بحث خوراکی‌ها 2275 کیلوکالری در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۹۳۷۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی خدایی  با اشاره به اینکه در نشست‌های تخصصی کارگروه دستمزد سال 95 کارگران موضوع تبصره دوم ماده 41 قانون کار چانه‌زنی می‌شود، اظهار داشت: این تبصره بر لزوم تعیین حداقل‌های معیشت کارگران تأکید دارد.

وی افزود: با نمایندگان کارفرمایی به این جمع‌بندی رسیده‌ایم تا یک تعریف مشخص از نحوه تأمین زندگی کارگران ارائه شود و تا زمانی که حداقل‌های زندگی مورد توافق قرار نگرفت وارد فازهای بعدی از جمله نرخ تورم نخواهیم شد.

خدایی گفت: علاوه بر این سه تشکل کارگری هم به یک ادبیات واحد در جریان حداقل‌های زندگی کارگری رسیده‌اند که بر همین اساس شوراهای اسلامی کار کشور با ارسال فرم‌های خاصی به استان‌ها و شهرستان‌ها گزارش کاملی از هزینه‌های زندگی کارگران ارائه خواهند کرد.

مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه پوشاک، خوراک و بهداشت از سرفصل‌های تأمین هزینه‌های زندگی کارگران است، تصریح کرد: اگر گروه‌های کارفرمایی با پیشنهاد نمایندگان کارگری با حداقل معیشت‌های کارگران موافقت نکنند خودشان با استانداردهای موجود به یک فرمولی از تعیین حداقل معیشت برسد که در این باره حاضر به گفت‌وگو هستیم.

وی با انتقاد از اینکه دولت در زمینه تعیین حداقل‌های معیشت کارگران کوتاهی کرده است، افزود: فعلاً در نشست‌های کارگروه تخصصی بر موضوع خوراکی‌ها بحث می‌شود و به احتمال زیاد 2275 کیلوکالری مورد اتفاق‌نظر اعضا قرار گیرد.

خدایی گفت: در صورت توافق و تأمین 2275 کیلوکالری باید دید از چه خوراکی‌هایی از جمله کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما فعلاً جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است؛ تا پایان ماه آینده فرصت برای گزارش تکمیلی در این زمینه وجود دارد.

ارسال نظرات