خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: هر سال 10 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان با ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار توانمند و خودکفا می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۱۹۳۰۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا ابراهیمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کبودراهنگ بیان داشت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خانواده‌های مددجو در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است که از محل تبصره 16 در سال جاری مبلغ 47 میلیارد ریال اعتبار سهمیه کمیته امداد شهرستان کبودراهنگ پیش‌بینی شده و تاکنون مبلغ 30 میلیارد ریال آن جذب و ابلاغ شده است.

وی از مسئولین ادارات و بانک‌های عامل خواست در خصوص جذب کامل اعتبارات تبصره 16 قبل از پایان سال جاری برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کبودراهنگ تعامل و همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: هر سال 10 درصد از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار و با معرفی به بیمه تامین اجتماعی و پرداخت هزینه بیمه توسط کمیته امداد و با نظارت کارشناسان و ناظرین این نهاد توانمند و خودکفا می‌شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان اشتغال و خودکفایی می‌توانند برای دریافت وام از کمیته امداد با در دست داشتن تقاضانامه یا درخواست کتبی، تصویر گواهی فنی و حرفه‌ای یا پروانه کسب، تصویر کپی شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل وی و تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.
ابراهیمی افزود: آموزش افراد واجد شرایط خانوارهای تحت حمایت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، ارائه مشاوره‌های شغلی لازم در زمینه احراز فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب، پرداخت تسهیلات اعتباری به نیازمندان به صورت وام‌های قرض‌الحسنه بلند مدت، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی با قیمت مناسب، خدمات بیمه اجتماعی و تأمین فضای خودکفایی از جمله برنام‌های بخش خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های خدمات‌رسانی کمیته امداد روز به روز توسعه یافته و این از نعمات بزرگ برای افراد بی‌بضاعت جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از بانک ها و مجتمع های اقتصادی تقدیر و نسبت به تعامل و همکاری با مشتریان و مددجویان تحت پوشش تاکید کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات