مسئول یگان حفاظت محیط‍‌زیست مازندران خبر داد
مسئول یگان حفاظت محیط‌‌زیست مازندران گفت: سه شکارچی متخلف به منظور اقدام شکار دلیجه و یک قرقاول دستگیر شدند و جریمه 20 میلیون تومانی در انتظار شکارچی دلیجه قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۵۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴




خبرگزاری بسیج مازندران، مسلم آهنگری با اعلام اینکه برخورد با متخلفان صید و شکار در مناطق حفاظت شده حیات‌وحش مازندران در دستور کار جدی حفاظت محیط‌زیست استان قرار دارد، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست اداره پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کیاسر در حین گشت و کنترل از حوزه استحفاظی موفق شدند سه شکارچی متخلف را به همراه سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و از جمله یک قبضه اسلحه قاچاق و یک بهله دلیجه از پرندگان شکاری حمایت شده و یک طاقه قرقاول دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه سه شکارچی متخلف به منظور اقدام شکار دلیجه و یک قرقاول دستگیر شدند، افزود: جریمه 20 میلیون تومانی در انتظار شکارچی دلیجه قرار دارد.

مسئول یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه تعدادی از متخلفان شکار در شهرستان محمودآباد هم با همکاری ماموران نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند، بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست محمودآباد با همکاری یگان نیروی انتظامی در حین گشت و کنترل از مناطق استحفاظی به‌ویژه آب‌بندان‌های روستای علی‌آباد بیشه‌کلا، شاه‌کلا، حاجی‌کلا و زنگی‌کلا موفق شدند هفت نفر از متخلفان شکار را به همراه پنج قبضه اسلحه شکاری مجاز و دو قبضه اسلحه قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

آهنگری با اشاره به اینکه پرندگانی که زنده کشف شوند به محیط‌زیست رهاسازی می‌شوند، گفت: پنج قطعه قو که در اثر برخورد با سیم برق مصدوم شده بودند نیز توسط ماموران این اداره حفاظت محیط‌‌زیست در حال تیمارداری و مداوا است تا پس از بهبودی کامل، رهاسازی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها