خبرهای داغ:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر راه‌اندازی پژوهشکده میان‌رشته مطالعات متون قرآنی و علوم جدید گفت: با توجه به وجود مراکز پژوهشي قرآنی در کشور تأکید در تشكيل اين پژوهشکده بر آن بوده که با آن‌ها کار موازی انجام نشود.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۳۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده، مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر راه‌اندازی پژوهشکده میان‌رشته‌اي مطالعات متون قرآنی و علوم جدید اظهار كرد: باید پیش از راه‌اندازی اين پژوهشكده، کمیته‌های تخصصی با هدف بررسی ابعاد مختلف آن راه‌اندازی شود.

وي گفت: قرآن و عترت دو گوهر گرانبهایی است که براساس توصیه پيامبر اكرم(ص) همواره باید در کنار يكديگر حفظ شوند زیرا هدایت جامعه، مصونیت، بالندگی، پیشروی و سرزندگی جامعه در کنار هم داشتن این دو گوهر گرانبهاست.

جوانمردزاده با بیان اینکه طرح تشكيل این کمیته با محوریت قرآن کریم و علوم جدید تدوین شده است، افزود: در قرآن کریم موضوعات مختلفي همچون پیش‌بینی‌های علمی قرآن کریم، تفسیر علمی آیات قرآن، گردش زمین، فرسایش زمین در رشته زمین‌شناسی، تاریک شدن خورشید، ستارگان و آسمان‌ها، روان‌شناسی شخصیت در مباحث قرآنی و ... وجود دارد که روي آنها تحقيقات علمي صورت نگرفته است و در قالب علوم جديد گردآوري شده است.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بيان اينكه باید کمیته‌های مرتبط با این پژوهشکده در هر واحددانشگاهی با راه‌اندازي يك اتاق فكر تشكيل شوند، افزود: طرح تشکیل پژوهشکده میان‌رشته‌اي مطالعات متون قرآنی و علوم جدید نتیجه فکر معاونت آموزشی و دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه بوده است.

وي عنوان كرد: در حال حاضر مقدمات تشکیل پژوهشکده میان‌رشته‌اي مطالعات متون قرآنی و علوم جدید در حال انجام است و اعضای این کمیته‌ها در ابعاد مختلف تعیین می‌‌شوند.

جوانمردزاده گفت: با توجه به وجود مراکز پژوهشي قرآنی در کشور تأکید بر آن بوده که با آنها کار موازی انجام نشود؛ بنابراین آنچه كه اين مراكز انجام داده‌اند و آنچه را كه در اين زمينه انجام نداده‌اند بايد شناسايي شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها