یادداشت/

انفعال معني‌دار وزارت و فدراسيون

در حالي‌كه دولتي‌ها مواضع كاملاً نرمي را در قبال خصومت طرف عربستاني در پيش گرفته‌اند، ‌از رئيس فدراسيون انتظار مي‌رفت كه درست مانند ديگر مسئولان اين رشته با اتخاذ يك موضع محكم، ‌پاسخ كوبنده‌اي به اظهارات سخيف مسئولان فوتبال كشورهاي عربي بدهد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۲۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،سعودي‌ها كه همواره به دنبال بهانه‌اي هستند براي زدن ضربات مهلك به ايران، يك بار ديگر ماجرايي سياسي را دستاويز ياوه‌گويي كردند. ياوه‌گويي كه از عربستان شروع شد و خيلي زود به ساير كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس هم سرايت كرد. البته خيلي هم دور از انتظار نيست. كينه‌توزي اعراب از ايران و اتحاد آنها براي ضربه زدن، مسئله تازه‌اي نيست كه تعجب‌برانگيز باشد. اما آنچه قابل هضم نيست، سكوت بي‌موقع و معنادار كفاشيان، رئيس فدراسيون است. در پي مواضع تند و افراطي تيم‌هاي باشگاهي عربي و بيانيه‌ها و مصاحبه‌هاي تحريك‌آميز مسئولان ورزشي كشورهاي عربي حاشيه خليج هميشه فارس حتي برخي باشگاه‌هاي ايران اردوها و ديدارهاي دوستانه خود را در اين كشورها كنسل كرده‌اند، اما مسئولان تراز اول ورزش كشور در اين وانفسا مهر سكوت بر لب زده و هيچ واكنش خاصي از خود نشان نداده‌اند و تنها به گفتن چند جمله كوتاه كه ايران كشور امني است، بسنده كرده‌اند. 

به نظر مي‌رسد همانطور كه حاج رضايي، ‌كارشناس فوتبال نيز به آن اذعان دارد، رئيس فدراسيون اين روزها سرش به مسائل مهم‌تري گرم است؛ به ياركشي براي نشستن دوباره براي چهار سال ديگر روي صندلي رياست فدراسيون فوتبال. دلمشغولي كه اجازه نمي‌دهد تا كفاشيان فرصتي براي انداختن نگاهي به دور و بر خود و دادن پاسخي دندان‌شكن به ياوه‌گويان عربي و حر‌اف‌هاي سعودي داشته باشد. آن هم در شرايطي كه اين روزها اكثر ورزشي‌ها در اين خصوص بسيار مهم كه آبرو و حيثيت ايران و ورزش آن را نشانه رفته موضع‌گيري كرده و واكنش نشان داده‌اند. 

موضع‌گيري نكردن جدي عليه ياوه‌گويان سعودي و متحدان آنها كه وقيحانه به بهانه‌هاي سياسي، امنيت ايران را براي برگزاري ديدارهاي خود زير سؤال برده‌اند، درست شبيه مواضع وزير ورزش است. در حالي كه اين روزها بسياري از مسئولان ورزشي كشور از رئيس سازمان ليگ، مدير كل حراست وزارت ورزش، دبير كل فدراسيون فوتبال گرفته تا مديران باشگاه‌هاي فوتبال و پيشكسوتان و كارشناسان و ... عليه واكنش‌هاي غيرمنطقي و انتقام‌جويان كشورهاي عربي مواضعي سفت و سخت گرفته‌اند، ‌رئيس فدراسيون در اين خصوص تنها به دادن پاسخي سطحي و گذرا اكتفا مي‌كند. حال آنكه انتظار مي‌رفت او به عنوان شخص اول فدراسيون فوتبال، واكنشي جدي در اين خصوص نشان دهد و تو دهني محكمي به ياو‌ه‌گويي سعودي‌ها و همراهان مغرض آنها بدهد. 

در حالي‌كه دولتي‌ها مواضع كاملاً نرمي را در قبال خصومت طرف عربستاني در پيش گرفته‌اند، ‌از رئيس فدراسيون انتظار مي‌رفت كه درست مانند ديگر مسئولان اين رشته با اتخاذ يك موضع محكم، ‌پاسخ كوبنده‌اي به اظهارات سخيف مسئولان فوتبال كشورهاي عربي بدهد، ولي متأسفانه كفاشيان تنها به دادن پاسخ يك سؤال، آن هم به صورت سرسري بسنده كرده است و ديگر هيچ؛ تا اين شائبه در اذهان عمومي به‌وجود آيد كه او اين روزها بيشتر به انتخابات فدراسيون و حضور دوباره در ساختمان سياه‌رنگ خيابان سئول مي‌انديشد تا دفاع از آبرو و حيثيت ايران و ايراني. اين همسو بودن كفاشيان با وزير ورزش و جوانان اين فرضيه را تداعي مي‌كند كه در آينده‌اي نه‌چندان دور، رئيس فدراسيون فوتبال مي‌تواند به دليل اين همراهي، ‌روي حمايت‌هاي گودرزي در انتخابات پيش رو حساب كند؛ حمايتي كه مي‌تواند نقش پررنگي در روشن شدن وضعيت كفاشيان طي چهار سال آينده داشته باشد. 

از سوي ديگر برخورد جدي نكردن كفاشيان با حرافان سعودي و متحدان فرصت‌طلب آنها مي‌تواند نقطه‌اي منفي در كارنامه رئيس فدراسيون باشد؛ چراكه رئيسي كه در مواقع حساس در حمايت از امنيت كشور موضع‌گيري سفت و سختي نمي‌كند، نمي‌تواند رئيس مناسبي براي يكي از مهم‌ترين فدراسيون‌هاي كشور باشد. هر چند كه كفاشيان پيش از اين نيز بارها توانايي‌هاي خود را با رفتار غيراصولي زير سؤال برده، اما اين بار، ‌آن هم وقتي امنيت كشور و احترام و آبروي آن در ميان است، نبود موضع‌گيري قاطع كفاشيان به مراتب بدتر از توهين ياوه‌گويان سعودي و متحدان آنهاست، مسئله‌اي كه مي‌تواند مورد توجه دقيق شركت‌كنندگان در انتخابات پيش روي فدراسيون فوتبال قرار گيرد.
ارسال نظرات