شهرستان اشکذر دارای زیرساخت‌های گسترده‌ای در زمینه اقتصاد مقاومتی است که استفاده مطلوب از این امکانات می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز شهرستان زمینه بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی و بهبود کیفی صنایع تبدیلی را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۱۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، جمهوری اسلامی ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی مردم است و مقام معظم رهبری با حضور روشنگرانه خود در مقاطع مختلف به این موضوع اشاره داشته‌اند و تلاش می‌شود این امور به نحو مطلوب در شهرستان البرز مورد توجه قرار گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت عمیق از مشکلات کشور، سال جاری را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام کردند و با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی درصدد بیان اهمیت استفاده از امکانات داخلی و نگاه درون‌گرا به شرایط اقتصادی کشور توجه داشته‌اند که مردم شهرستان البرز در این زمینه از سهم قابل توجهی در استان قزوین برخوردارند.

دولت‌مردان و مردم باید بتوانند در شرایط اقتصادی سخت به وجود آمده با وسعت دید بیشتری عمل کرده تا مشکلات را به نحو مطلوب مرتفع کنند.

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با فرمایشات مقام معظم رهبری از اوایل دهه 90 وارد اقتصاد کشورمان شده است. این سیاست در بسیاری از موارد می‌تواند راهکاری مناسب برای توسعه اقتصاد و همچنین کاهش وابستگی صنایع مختلف ایرانی به خارج از مرزهای کشورمان باشد. این در حالی است که در زمینه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی هنوز اراده جدی در بدنه دولت دیده نشده و با وجود تمام صحبت‌ها و سخنرانی‌ها؛ هیچ حرکت اساسی در این زمینه صورت نگرفته است. چون در برخی سیاست‌های تولیدی کشورمان هنوز تغییرات محسوسی دیده نشده و در بسیاری موارد همچنان بر همان سیاست‌های قدیمی تاکید داریم و مشغول اجرای آنها هستیم.

بنابراین هنگامی که به‌واسطه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ‌دنبال توسعه صادرات باشیم؛ همزمان و به طور خودکار باید به دنبال ارتقای کیفیت محصولات تولیدی کشورمان نیز باشیم تا بتوانیم سهم قابل قبولی از بازارهای‌ بین‌المللی را به تولیدات کشورمان اختصاص دهیم. این امر، دقیقا ترجمه اقتصاد مقاومتی است. از این رو هنگامی که شرایط اجرای اقتصاد مقاومتی در کشورمان ایجاد شده باشد گام موثری در ارتقای کیفیت محصولات داخلی برداشته شده و راهی برای تثبیت صادرات ساخت ایران گشوده‌ایم.

شهرستان اشکذر در این بین دارای زیرساخت‌های گسترده‌ای در زمینه اقتصاد مقاومتی است که استفاده مطلوب از این امکانات می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز شهرستان زمینه بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی و بهبود کیفی صنایع تبدیلی را به همراه داشته باشد.

وجود صنایع پاکی همچون صنعت پرطرفدار و درآمدزای اسب، که اشکذر را به قطب سوارکاری استان یزد بدل کرده است تنها گوشه ای از این پتانسیل است که با توجه بیشتر مسئولین می تواند ثمرات بیشماری را نصیب شهرستان و استان کند.

همچنین توجه بیشتر به بخش کشاورزی، آبزیان و پرورش طیور که در دستور کار برنامه اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، خود نشان دهنده ظرفیت بالای اشکذر برای این کار است.

رتبه دوم شهرستان در تولید خیار سبز گلخانه ای خود نمونه کوچکی از این ظرفیت است که تنها با همت مسئولین و با دستان جوانی که متظر حمایت هستند شکوفاتر می شود.

ابوالفضل دهقانی اشکذری

ارسال نظرات