خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه باغ موزه بزرگ دفاع مقدس همدان در 6 فاز طراحی شده که 4 فاز آن به بهره‌برداری رسیده است، گفت: دو فاز باقیمانده نیز برای تکمیل در انتظار تأمین اعتبار است.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۵۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری اظهار داشت: باغ موزه بزرگ دفاع مقدس همدان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن در 6 فاز طراحی شد که 4 فاز آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دو فاز آن باقیمانده است.

وی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی عظیم در تمام ایام سال پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر دنیا است، گفت: این موزه در مساحت 6.5 هکتار طراحی شده و دو فاز باقیمانده آن نیز توسط کارشناسان روسی و کره شمالی مورد بررسی قرار گرفته و طرح آن آماده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه این دو فاز تنها در انتظار تأمین اعتبار برای تکمیل است، افزود: تکمیل این بخش‌ها نیازمند اعتباری در حدود 15 میلیارد تومان است که با توجه به ضرورت‌سنجی هزینه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی و کمک به اشتغال جوانان، تکمیل این مرکز در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر واگذاری احداث فازهای باقیمانده به بخش خصوصی، از آن استقبال و بیان کرد: یک سری از تشکل‌های مردمی و خیران بیرون از مجموعه فعال هستند و در این زمینه باید موضوع واگذاری را در کمیته طرح موضوع و مورد بررسی قرار دهیم و بعد از تصمیم‌گیری نتیجه را فراخوان کنیم.

ظفری عنوان کرد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای بازدید اقشار مختلف مردمی از باغ موزه دفاع مقدس همدان نیازمند حرکت عظیم رسانه‌ای و حمایت سایر نهادهاست ودر این راستا نگاه‌ها باید به سمت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس که امروز سنبل ارزشی و الگویی در سطح کشور است، باشد.

وی افزود: باید به دنبال ارائه راهکارهای جدید برای بهره‌گیری از این مجموعه عظیم ارزشی و مرکز فرهنگی باشیم، چرا که با ورود سیستم‌های جدید و گسترش فضای مجازی امکان ایجاد تغییراتی در سیستم رفتاری و اعتقادی نسل‌های جدید وجود دارد و در این راستا اصحاب رسانه‌ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید جامعه را نسبت به تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس حساس کرده و در مسئولان و افراد نیز تعهدی فارغ از بحث سیستمی و تشکیلاتی ایجاد کنند.

گفتنی است؛ باغ موزه دفاع مقدس همدان در یکی از بهترین مناطق همدان واقع در میدان قائم-ابتدای بلوار کولاب واقع شده و همه روزه از ساعات 9 الی 12 ظهر و عصرها نیز از ساعات 15 الی 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات