وزارت دارایی هند خبر داد با بخشش مالیات معاملات نفتی هند و ایران در صورت پرداخت روپیه به جای دلار، موافق کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۷۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت مالی هند خبر داد در صورتی که ایران تمام پول نفت فروخته شده به هند را به روپیه قبول کنند، دهلی ایران را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

به نوشته اکونومیک تایمز، با تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده کانال‌های پرداخت پول به ایران بلوکه شدند و 45 درصد از واردات نفتی که هند از ایران تامین می‌کند از سال 2012 به روپیه پرداخت می‌شود. هزینه مابقی نفت خریداری شده نیز وقتی تحریم‌های ضدایرانی تسهیل شود با گشوده شدن دروازه‌های پرداخت، داده خواهد شد.

ماه جولای سال گذشته ایران توافق کرد همه پول نفت فروخته شده خود را به هند به روپیه دریافت کند اما خواهان چشم‌پوشی هند از 40 درصد مالیات این معامله شد.

یک مقام رسمی وزارت مالی هند امروز (یکشنبه) خبر داد با این چشم پوشی از مالیات موافق است. وی افزود تایید پارلمان هم دراین زمینه کسب خواهد شد. در حال حاضر هند مبلغ 5.8 میلیارد دلار به ایران در زمینه نفت بدهکار است.

ایران پنجمین تامین کننده نفت خام هند است و در نیمه اول سال 2015 معادل 6.53 میلیون تن نفت خام به هند صادر کرده است. پیش از تحریم‌های سنگین غرب در سال 2010و ایران بعد از عربستان دومین امین کننده نفت خام هند بود.

ارسال نظرات