اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره پژوهش‌ فرهنگی در بین کانون های مساجد کردستان

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان چهاردهمین جشنوارة پژوهش‌ فرهنگی سال در بین کانون های مساجد و مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۱۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال به منظور توسعه پژوهش‌های فرهنگی درحوزه فرهنگ و هنر ایران، تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی به تحقیق در ابعاد مختلف فرهنگ، هنر و ارتباطات در ایران و نیز شناسایی و معرفی آثار برتر در حوزه پژوهش‌های فرهنگی برگزار می شود.

وی از اعلام این فراخوان در بین کانون های مساجد و مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد و افزود: از مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحبنظران داخلی دعوت می‌شود یک نسخه از اثر پژوهشی خود را که در فاصله ١٣٩١ تا آذر ١٣٩٤ انجام داده‌اند، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان زمان برگزاری این جشنواره را اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود: آثار پژوهشی می‌توانند در قالب طرح‌پژوهشی، پایان‌نامة دکتری و کتاب باشند.

گلباغی با بیان اینکه آثار آسیب‌شناسانه، کاربردی، ناظر به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شامل ارائه راهکار در اولویت‌اند، اذعان کرد: مطالعات راهبردی فرهنگ، ارتباطات، مطالعات دینی فرهنگ و هنر از جمله محورهای این جشنواره است.

وی اقتصاد فرهنگ، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، فرهنگ عمومی، حقوق فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، آینده پژوهی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی، سنجش فرهنگی، فرهنگ و منش ایرانیان، چشم انداز فرهنگی ایران ١٤٠٤، سرمایه فرهنگی و اجتماعی، هویت فرهنگی و مطالعات زبان و ادبیات فارسی را از جمله محورهای این فراخوان در بخش «مطالعات راهبردی فرهنگ» اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به بخش «ارتباطات» و «مطالعات دینی فرهنگ» نیز اشاره کرد و افزود: پژوهشگران می توانند مقالات خود را در محورهای رسانه های جدید و فضای مجازی، خبرگزاری ها و مطبوعات، بازی های رایانه ای، قدرت نرم و هوشمند، ارتباطات میان فرهنگی، ارتباطات سلامت و ارتباطات بحران، دین و فرهنگ، دین و ارتباطات، دین و هنر، قرآن و عترت، فرهنگ ايثار و شهادت، مسجد و نماز، وقف و امور خیریه، امر به معروف و نهی از منکر، حج و زیارت و مطالعات فرهنگی جهان اسلام به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

گلباغی همچنین گفت: علاقه مندان به بخش «هنر» نیز می توانند آثار خود را در زمینه های تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و مد و لباس به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی، خاطر نشان کرد: برگزیدگان جشنواره فرهنگی سال علاوه بر دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده و از حمایت های مادی و معنوی بهره مند می شوند.

گلباغی یادآوری کرد: مهلت ارسال ‌آثار برای شرکت در جشنواره، حداکثر تا پایان دی ماه ١٣٩٤ و زمان برگزاری جشنواره،‌ اسفند ١٣٩٤ است.

ارسال نظرات