استاندار خراسان رضوی بیان داشت: فرصت رقابت سیاسی و اجتماعی در زمان انتخابات نباید به حربه دشمن برای ایجاد درگیری داخلی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۸۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه با اعضای هیئت های بازرسی انتخابات استان و شهرستان ها، با بیان اینکه جمهوری اسلامی حاصل فداکاری جمع کثیری از ملت مسلمان و نمونه کامل نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مستضعفان پشتوانه محکمی را در نظام جهانی پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی به الگویی تمام عیار سایر کشورها در پایبندی به ارزش های اسلامی، مردم سالاری دینی، جمهوریت و اسلامیت تبدیل شده است، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه های مختلف منشا قدرت، عزت و سربلندی نظام است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در شرایطی که تمام بدخواهان نظام، عوامل استکبار و صهیونیست تلاش کردند تا ایران را وارد فضای تنش های بین المللی کنند با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و تدابیر رییس جمهور،  کشور در صحنه دیپلماسی و مذاکرات هسته ای پیروزمندانه عمل کرد.

رشیدیان حفظ این دستاوردها را مستلزم تقویت روحیه همدلی بین مردم و مسئولان و عملکرد منسجم دستگاه های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: نباید فرصت استفاده از دسته بندی های گروهی درون کشور با هدف ایجاد شکاف را به دشمنان داد.

وی دشمن شناسی را از مهمترین مسائل مورد توجه دانست و گفت: در شرایط نابه سامان کشورهای منطقه، ایران همچون جزیره ثبات از آرامش کامل برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی به نقش منفی دولت آل سعود در منطقه اشاره و تصریح کرد: سرکوب خواسته های قانونی مردم بحرین، مداخله در امور داخلی یمن، سرکوب حرکت های آزادی خواهانه و حمایت از داعش با هدف شعله ور کردن جنگ بین شیعه و سنی سبب ساز جنایات بی شماری شده است.

رشیدیان ادامه داد: دولت عربستان  با کینه توزی و شعله ور کردن آتش اختلاف در منطقه دشمنی خود را با جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام مردم سالارانه مبتنی بر انتخابات و رای مردم آشکار کرده است.

وی ضمن تقبیح حمله به کنسولگری عربستان در مشهد، گفت: این اقدام توسط  نیروهای انتظامی به موقع مهار شد اما عربستان از آن به عنوان حربه ای برای ایجاد غوغاسالاری و دشمنی با حکومت بهره برد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنانش اظهار داشت: فرصت رقابت سیاسی و اجتماعی در زمان انتخابات نباید به حربه دشمن برای ایجاد درگیری داخلی و از بین بردن انسجام و آرامش تبدیل شود.

رشیدیان راهپیمایی 22 بهمن ماه،  انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری را فرصت مغتنمی برای نمایش استقلال، آزادی و قدرت نمایی نظام در سطح بین الملل دانست و گفت: این دور از رقابت های سیاسی به دلیل نخستین دوره انتخاباتی که در دولت تدبیر و امید برگزار می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا رییس جمهور و وزیر کشور بر فراهم کردن شرایط لازم برای مشارکت حداکثری، رقایت اخلاقی شفاف و قانونمند تاکید کرده و تمام امکانات برای این مهم بسیج شده است.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم حفظ تعامل بین هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات، تداوم روحیه تفاهم و همکاری بین آنها در تمام 26 گام انتخابات از شروع تا پایان تاکید کرد.

رشیدیان حضور تمام سلایق سیاسی مورد تایید نظام در نام نویسی را یک فرصت مغتنم برشمرد و گفت: در مرحله تایید صلاحیت ها نیز بررسی ها بر مبنای عدالت با رعایت قانون و به دور از سلایق شخصی صورت پذیرفت.

وی نقش هیئت های بازرسی در نظارت بر تبلیغات کاندیداها مبتنی بر قانون و ارائه گزارشات دقیق در مورد تخلفات احتمالی عوامل اجرایی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با فعالیت مستمر این هیئت ها، ارزیابی دقیقی از توانمندی ها شناسایی نقاط ضعف ارزیابی دقیقی از شرایط صورت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی ابرازامیدواری کرد: با فراهم کردن شرایط حضور قانونمند تمامی افراد و گروه ها، منویات مقام معظم رهبری در مشارکت حداکثری، قانونمند، شفاف و آزادانه در انتخابات محقق خواهد شد و اشخاصی توانمند و با تدبیر راهی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها