جانشین سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان:

بسیج یک نهاد دولتی و یا یک نهاد نظامی نیست

بسیج یک نهاد دولتی و یا یک نهاد نظامی و امثال آن نیست بلکه مجموعه ای انسانی با چارچوب ها و ضوابط خاص است که در شرایط مختلف، کارکردهای مختلفی پیدا می کند.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۶۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در دیدار با امام جمعه شهر قیدار گفت: کوچکترین انحراف از مسیر ولی فقیه در گفتار و کردار یک بسیجی، و یا در حرکت بسیج، به عنوان مجموعه سازمان یافته بسیجی ها، در حقیقت، سنگ اندازی مقابل پای رهبری جامعه تلقی می شود .

رضا حسینی افزود: اگرچه بسیج در متن دفاع مقدس موجودیت پیدا کرد، اما با اتمام دفاع مقدس، موجودیت او پایان نیافت؛ بلکه تکامل پیدا کرد. لذا نمی توان امروز از بسیج سخن به میان آورد و از نقش او در دفاع مقدس یاد نکرد.

وی افزودخاطر نشان کرد: بسیجی عاقل و هوشیار است، پایش را جای پای رهبر خود می گذارد و وظیفه شناس و مسئولیت شناس است و زمان و مکان و روش درست هر کار را به خوبی می شناسد.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان ادامه داد: بسیجی هرگز پا از گلیم خود درازتر نمی کند و برای رسیدن به اهدافش، به هر وسیله ای متوسل نمی شود و حدود و مرزها را می شناسد و از آن تجاوز نمی کند.

وی اضافه کرد: بسیج یک نهاد دولتی و یا یک نهاد نظامی و امثال آن نیست بلکه مجموعه ای انسانی با چارچوب ها و ضوابط خاص است که در شرایط مختلف، کارکردهای مختلفی پیدا می کند. اما باید دید که این شرایط گوناگون چطور شناسایی و تحلیل و بر اساس آن، این کارکردها، چطور تبیین می شوند.

حسینی در ادامه گفت: هر کس که در مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران، کارگزار ولی فقیه و تکیه گاه او و مایه اطمینان و آرامش او می شود، بسیجی است و مجموعه سازماندهی شده این افراد، بسیج را تشکیل می دهد.

وی افزود: آنجا که بسیجی، این اصل مهم را فراموش کرد و حلقه اتصال خود را با ولی فقیه از دست داد، آسیب دید و آسیب زد و از مسیر خود خارج شد و بسیجی بودنش را، و بسیج را، با همه ابعاد نورانی اش، زیر سؤال برد.

حسینی تصریح کرد: مادامی که بسیج، ابزار اعمال هدایت و رهبری، از سوی ولی فقیه،در بین توده های مردم قرار نگیرد، اعمال هدایت و رهبری از سوی ولی فقیه، با امر و نهی و در طبقه حاکمیت جامعه، نمی تواند حلال مسائل و مشکلات جامعه باشد.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان افزود: بنابراین، کوچکترین انحراف از مسیر ولی فقیه در گفتار و کردار یک بسیجی، و یا در حرکت بسیج، به عنوان مجموعه سازمان یافته بسیجی ها، در حقیقت، سنگ اندازی مقابل پای رهبری جامعه تلقی می شود و این، با اصول اساسی بسیجی بودن و بسیج بودن در تضاد و تناقض است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار