كساني كه در اين پرونده سعي در مظلوم‌نمايي براي دروازه‌بان پرسپوليس دارند، به جاي صحبت‌هايي كه تنها مي‌تواند افكار عمومي را جري‌تر و تنفر مردم را از فوتبال بيشتر كند، به اين بينديشند كه چرا بي‌اخلاقي‌ها در جامعه فوتبال بيداد مي‌كند و پرونده‌هاي مختلفي از بازيكنان گوناگون هر چند وقت يكبار در كلانتري‌ها باز مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۸۴۹۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسیج،طنز تلخ اين روزهاست، در روزهايي كه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي كه اسطوره اخلاق و جوانمردي است، برخي فوتبالي‌ها در حمايت از بازيكني كه به بي‌اخلاقي شهره است، بسيج شده‌اند و با كوبيدن بر طبل بي‌گناهي دروازه‌بان پرسپوليس كه به زندان افتاده است، مي‌خواهند به قول خودشان اين «بچه» را كه قرباني شده است از زندان آزاد كنند! رسانه‌ها هم پر است از مصاحبه‌هاي مختلف فوتباليست‌هايي كه براي دروازه‌بان پرسپوليس اشك تمساح ريخته‌ و عنوان كرده‌اند او بي‌گناه راهي اوين شده است و خيلي زود آزاد خواهد شد و دوباره درون دروازه پرسپوليس خواهد ايستاد. به نظر مي‌رسد آنها سهواً يا عامدانه در حال سوق دادن پرونده دروازه‌بان متهم قرمزها به سمتي هستند كه از او يك چهره مظلوم بسازند كه بي‌گناه پشت ميله‌هاي زندان است. 

حتي حاميان اين روزهاي دروازه‌بان پرسپوليس پا را فراتر گذاشته و عنوان كرده‌اند كه حريم خصوصي هر كسي به خودش مربوط است و به جاي برخورد با دروازه‌بان سرخ‌پوشان بايد با كساني كه عكس‌هاي خصوصي او را منتشر كرده‌اند، برخورد شود. البته در صورتي كه اين موضوع واقعيت داشته باشد، به طور طبيعي مراجع قضايي بدون اينكه لازم به تذكر از سوي برخي اهالي فوتبال باشد، با عاملان انتشار عكس‌ها برخورد خواهند كرد. با اين حال ماجرا اينجاست كه جرياني خزنده در بين اهالي فوتبال در حال شكل‌گيري است كه مي‌خواهند پرونده دروازه‌بان پرسپوليس را به انتشار چند عكس خصوصي تقليل دهند و طوري وانمود كنند كه اين متهم به خاطر اين عكس‌ها به زندان افتاده است! اين فريب افكار عمومي سهواً يا عمداً البته تاكنون راه به جايي نبرده و مسئولان قضايي هوشيار‌تر از آن هستند كه تحت‌تأثير مصاحبه‌هاي حمايتي برخي بازيكنان و همچنين ريش سفيدي بعضي از پيشكسوتان پرسپوليس قرار بگيرند و پاسخ قاطعانه آنها مبني بر اينكه دوران ريش سفيدي به پايان رسيده است به خوبي نشان مي‌دهد كه پرونده دروازه‌بان پرسپوليس بدون توجه به لابي‌ها در حال بررسي است. 

با اين حال موضوعي كه امروز اهميت دارد، اطلاع‌رساني قوه قضائيه درباره اين پرونده است. شنيده مي‌شود اين دروازه‌بان پرونده قطوري در مراجع قضايي دارد كه انتشار چند عكس، در آن جرم كوچكي به حساب مي‌آيد. اين بر خلاف ادعاهاي يكي از پيشكسوتان پرسپوليس و همچنين وكيل اين بازيكن است كه در مصاحبه‌هايشان عنوان كرده‌اند دروازه‌بان پرسپوليس«مشكل جدي ندارد». هر چند جزئيات پرونده دروازه‌بان پرسپوليس غير قابل انتشار است، اما ضروري است كه پليس در مورد پرونده اين بازيكن توضيحات بيشتري ارائه كند تا از اين دروازه‌بان در بين افكار عمومي يك چهره مظلوم ساخته نشود. 

به هر حال عده‌اي از اهالي فوتبال‌ در تلاش براي جوسازي عليه قوه قضائيه هستند كه يك بي‌گناه را به زندان انداخته است. البته طبيعي است كه بعضي از آنها شايد از پرونده قطور دروازه‌بان پرسپوليس اطلاعي نداشته باشند يا شايد بعضي‌ها هم با علم به اينكه ماجراي اين دروازه‌بان تنها انتشار چند عكس نيست، با گرفتن ژست‌هاي حمايتي، پشت دروازه‌بان متهم پرسپوليس ايستاده‌اند تا قضيه را كاملاً وارونه نشان دهند. البته طبيعي است كه تلاش آنها راه به جايي نخواهد برد و دروازه‌بان پرسپوليس با توجه به جرم‌هايي كه مرتكب شده، مجازات خواهد شد. 

بهتر است كساني كه در اين پرونده سعي در مظلوم‌نمايي براي دروازه‌بان پرسپوليس دارند، به جاي صحبت‌هايي كه تنها مي‌تواند افكار عمومي را جري‌تر و تنفر مردم را از فوتبال بيشتر كند، به اين بينديشند كه چرا بي‌اخلاقي‌ها در جامعه فوتبال بيداد مي‌كند و پرونده‌هاي مختلفي از بازيكنان گوناگون هر چند وقت يكبار در كلانتري‌ها باز مي‌شود. چرا پول‌هاي بي‌حساب و كتابي كه از بيت‌المال به فوتباليست‌ها پرداخت مي‌شود، آنها را طوري ياغي كرده است كه خيلي از آنها غرق در مفاسد اخلاقي و اجتماعي مي‌شوند؟ البته نقش مديران باشگاه‌ها و پيشكسوتان فوتبال را در اين ماجرا نبايد ناديده گرفت.

در صورتي كه رفتارهاي خارج از زمين اين بازيكنان زير ذره‌بين آنها بود و با كوچك‌ترين تخلفشان برخورد مي‌شد، فوتباليست‌ها اينقدر در فساد غوطه‌‌ور نمي‌شدند و حالا امروز پادرمياني برخي مديران و مسئولان و سرپوش گذاشتن روي بي‌اخلاقي‌ها كار را به جايي رسانده كه با ريختن قبح بي‌اخلاقي‌ها، سعي مي‌شود از يك بازيكن بي‌اخلاق، يك چهره مظلوم ترسيم ‌شود!
ارسال نظرات