خبرگزاری بسیج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به اهتمام دبیرخانه کانون های مساجد این استان در راه اندازی کانون های فرهنگی هنری جدید گفت: ۲۳۶ کانون فرهنگی هنری در ۹ ماهه سال جاری در مساجد استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۴۹۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عای اکبر صفی پور افزود: امسال با شعار «هر روز یک کانون» تلاش داریم تا پایان سال جاری در مساجد استان که فاقد کانون فرهنگی هنری هستند، کانون راه اندازی شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر، کارشناسان دبیرخانه با حضور در مناطق محروم و کم برخودار فرهنگی و دور افتاده و روستاها پس از شناسایی محل و بررسی وضعیت آن ها، اقدام به تاسیس کانون می کنند.

صفی پور با اشاره به شهرستان هایی که بیشترین کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده است، بیان کرد: شهرستان عجب شیر با ۴۲ کانون، هوراند با۳۳ کانون و چاراویماق با ۳۱ کانون، شهرستان هایی هستند که بیشترین کانون فرهنگی هنری در سال جاری در آن ها راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: همچنین ۲۵کانون در مرند، ۲۲ کانون در شبستر، ۱۴ کانون در تبریز، ۱۰کانون در آذرشهر، ۱۸کانون در میانه، ۶ کانون در هر یک از شهرستان های اهر و سراب، پنج کانون در شهرستان مراغه و هشت کانون در ملکان، سه کانون در هریک از شهرهای خداآفرین و هریس و ورزقان، ۲ کانون در کلیبر و اسکو و یک کانون نیز در هشترود در سال جاری راه اندازی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، آماده راه اندازی کانون در همه مساجد حائز شرایط و فاقد کانون این استان می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به تعداد کانون های مساجد این استان اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۹۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کند که از این تعداد، ۷۲۰ کانون در روستاهای استان راه اندازی شده است.

صفی پور همچنین با اشاره به واریز سرانه مرحله نخست کانون های مساجد این استان گفت: مبلغ دومیلیارد و ۲۹۸میلیون ریال به عنوان مرحله نخست سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سال جاری به حساب آن ها واریز شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در مجموع به مبلغ ۲۰۵ میلیون و یکصد هزار ریال به زودی واریز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها