روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان ارشد اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۶۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، علی رغم افت نسبی قیمت طلا پس از انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا در روز جمعه در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه دسامبر، قیمت طلا همچنان در هفته ای که گذشت با رشد 4 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش فعالان و سرمایه گذاران بازارهای بین المللی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

افزایش 4 درصدی قیمت طلا بهترین عملکرد این فلز زرد از اواسط اوت به شمار می رود. در نظرسنجی آنلاین این هفته بیش از 464 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 304 نفر معادل 66 درصد به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت رای داده اند.

117 نفر معادل 25 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 43 نفر معادل 9 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

از 34 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 18 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 10 نفر معادل 56 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

4 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 22 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و 4 نفر دیگر نیز بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد کرد.

به نظر می رسد ادامه نوسانات در بازارهای سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

شاخص سهام چین و سایر بازارهای بین المللی در روزهای گذشته با افت چشمگیری روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی تقاضای طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

البته برخی تحلیلگران و فعالان بازارهای بین المللی نیز بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده پس از رشد چشمگیر در روزهای گذشته به ثبات خواهد رسید.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: هرگونه ثبات در بازارهای سهام جهان طی هفته آینده می تواند بر قیمت طلا فشار وارد کند و موجب افت نسبی قیمت طلا شود.

منبع:اتحادیه طلا

ارسال نظرات
آخرین اخبار