در سطح استان زنجان دو هزار و ۶۷۴ تخت بیمارستانی وجود دارد، با این حال در استان با کمبود یک هزار و ۲۰۰تخت بیمارستانی مواجه است.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۴۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بازبینی تمام اورژانس‌ها، آماده‌سازی اتاق‌های عمل با تجهیزات جدید و تخت یکی از اقدامات مفید طرح نظام سلامت در استان زنجان است.

علیرضا بیگلری افزود: بیماران از شهرستان های بیجار، تکاب و برخی استان های همجوار به بیمارستانهای زنجان مراجعه می کنند و در این راستا با افزایش تخت های بیمارستانی به نیازهای بیماران پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در تعمیر تمام بیمارستان‌های استان اقدامات خوبی انجام شده و برخی از تجهیزات ضروری نیز تحویل بیمارستان‌ها شده است.

بیگلری خاطر نشان کرد: توجه به تعمیر و تجهیزات بیمارستانها و مراکز درمانی رضایت مندی بیماران را از نظام درمان به دنبال دارد.

وی به اجرای طرح نظام سلامت در اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح در استان به خوبی تاکنون اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: درحال حاضر مهمترین مشکل در حوزه سلامت استان کمبود تخت بیمارستانی است که در حال حاضر برنامه ریزی برای افزایش آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان دو هزار و ۶۷۴ تخت بیمارستانی وجود دارد، اظهار کرد: استان زنجان با کمبود یک هزار و ۲۰۰تخت بیمارستانی مواجه است که تخت های پاسخگوی نیاز ها نیست و حوزه بهداشت و درمان استان زنجان با مشکلات متعدد در زمینه تامین تخت بیمارستانی مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در استان با کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم که خوشبختانه تاکنون با همکاری وزیر بهداشت و استانداری زنجان ۲۰ تخت به بیمارستان ولیعصر (عج) و ۱۸ تخت ویژه نوزادان به مجموعه افزوده شد.

ارسال نظرات