عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت عنوان كرد
عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نقش مادر در پيشگيري از اعتياد فرزندان گفت: زنان امروز از نقش اصلي خود كه ارائه آرامش و آموزش به فرزندان است، دور شده‌اند و اين مساله افزايش اعتياد را به همراه دارد كه باورپذيري نقش زن و كاهش ساعت كاري زنان در پيشگيري از اين آسيب اجتماعي لازم است.
کد خبر: ۸۶۱۷۹۸۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، راضيه محمدزاده  اظهارداشت: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر رويكرد مناسبي محسوب مي‌شود و چه نكته‌اي بالاتر از اينكه مسئله مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد امري همگاني شود و تمام مردم و مسئولان خود را در قبال آن مسئول بدانند.

وي افزود: البته بايد به بستر و زمينه‌هاي اجتماعي شدن توجه داشت تا بتوان به نتايج موثر و ماندگار دست يافت. نهاد خانواده يكي از اركان اساسي اجتماع به شمار رفته كه نقش بي بدليلي در كاهش اعتياد دارد. در خانواده مهمترين عامل مادر بوده كه در مصون سازي فرزندان و همسرش از اعتياد بسيار سهيم است. متاسفانه امروز مادر و زن از جايگاه و نقش اصلي خود دور شده و به سمت و سوق‌هاي متفاوت از وظيفه اصلي پيش رفته است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت با تاكيد بر اينكه مهمترين نقش زن در خانواده آرامش گري و هدايت‌گري اعضاي خانواده است، بيان كرد: اگر بتوانيم خانواده‌هايي سالم داشته باشيم، اجتماعي سالم خواهيم داشت و اين دو ارتباط مستقيم با يكديگر دارند. زن بايد خود را بپذيرد و باور كند كه نقش مهمي در انتقال آرامش در خانواده دارد. خانواده‌اي كه آرامش ندارد يا مشكلات مختلفي مواجه مي‌شود كه جامعه را نيز دچار چالش مي‌سازد.

محمدزاده افزود: به دليل مشكلات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و تبليغات ماهواره زنان از جايگاه اصلي خود يعني تربيت و آموزش فرندان دور شده و به فعاليت برون خانواده گاهي بيشتر از برنامه و تلاش براي خانواده توجه دارد. بايد اين مسئله توسط رسانه‌هايي همچون صدا و سيما همچنين نهادهاي آموزشي به زنان هشدار داده شود و مورد آموزش لازم قرار گيرند.

وي افزود: مخالف كار و فعاليت اقتصادي و اجتماعي زن نيستم ولي بايد توجه داشت كه زن از نقش اصلي خود دور نشود. زنان امروز جامعه ما نسبت به گذشته از اين نقش اصلي فاصله گرفت است در حالي كه زن و يك مادر بايد عزت نفس را به فرزندانش ارائه كند و با آموزش مهارت زندگي آن را براي زندگي آينده و رويارويي با مشكلات آشنا سازد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت به موضوع ساعت‌هاي كاري زنان اشاره كرد و گفت: پس از اينكه برنامه‌ اصلي آموزش به زنان مبني بر باور آنها بر نقش آرامش‌گري در خانواده در دستور كار قرار گرفت و انجام شد بايد مسائل ديگري همچون كاهش ساعت‌هاي كاري زنان مورد توجه مسئولان قرار گيرد تا زنان و مادران فرصت بيشتري جهت اختصاص وقت خود براي اعضاي خانواده داشته باشند و از تربيت و آموزش آنها غافل نشوند.

محمدزاده در ادامه با بيان اينكه رسیدگی به امور اوقات فراغت و ورزش بانوان، توانمندسازی زنان از طریق مهارت آموزی به ویژه زنان بی سرپرست و بدسرپرست باید جهت كاهش اعتياد در اولویت کاری مسئولان باشد، گفت: آگاه‌سازی زنان نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وي اظهارداشت: شغل‌های خانگی، فراهم کردن بیمه‌های زنان خانه‌دار، دفترچه‌های حمایتی و بیمه عمر، افزایش مرخصی زنان، کاهش ساعت کار زنان، پاره وقت بودن کار و دور کاری زنان می‌توان از حضور زنان در جامعه برای انجام کارهای سنگین و حضور در محیط‌هایی که ضروری نیست جلوگیری کند و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي را براي فرزندان به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات