خدا را شکر، سخنگوی کارگزاران گفت؛ خانواده انقلاب باید دور هم جمع شوند.
کد خبر: ۸۶۱۷۹۵۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵


خبرگزاری بسیج مازندران، حسین مرعشی ضمن سخنانی در آمل با تاکید بر اینکه زمان حساسی را در حال سپری کردن هستیم و باید خانواده انقلاب جمع شوند، گفت: در این شرایط رمز وحدت در جمع کردن خانواده انقلاب است و همه افراد انقلابی و تاثیرگذار کشور باید جمع شوند.

وی افزود: امروز صحنه، صحنه رقابت برای خدمت بیشتر در چارچوب نظام، انقلاب و در چارچوب سیاست‌های کشور است هر چند تنگ‌نظری‌هایی کشور با آن مواجه است. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با اشاره به اینکه، یکی از جلوه‌های عدالت در سیاست است، افزود: ما باید به دنبال این اصل باشیم که مردم اصل عدالت را در جامعه حس کنند و بپذیرند.

مرعشی همچنین گفته است: حکومت بدون عدالت مفید برای جامعه نیست، عدالت نه در مقام گفتار بلکه در مقام عمل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدالت مسئولیت سنگین حکومت، منتخبان مردم و همه کسانی که برای مردم گام برمی‌دارند، هست و مردم اگر عدالت در کارکرد نظام ببینند، به خودی خود شادمان و در صحنه خواهند بود.

این اظهارات در حالی است که افراطیون مدعی اصلاحات در جریان فتنه 88 به دنبال یکسره کردن کار انقلاب بودند و به همین دلیل مورد حمایت صریح سران آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار گرفتند. از سوی دیگر شایان یادآوری است طیف‌های غربزده و آلوده‌ای چون مرعشی (بازداشتی فتنه 88) افراط در لیبرالیسم و عداوت با خط امام را تا جایی پیش بردند که محمد هاشمی دبیر کمیته سیاسی کارگزاران مجبور به استعفا و اعتراض شد. وی در مصاحبه با اعتماد درباره علت جدایی خود گفته بود: «اظهار نظری توسط یکی از بزرگان ]مرعشی[ حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه‌ها با هم نمی‌خواند. لیبرالیسم امروز در برابر اسلام قد علم کرده است. لیبرالیسم با اسلام قابل جمع نیست. برخی واژه‌ها مطرح می‌شد که موضوع ملی‌گرایی را پررنگ می‌کرد. ما ملی‌گرا نیستیم. در مقطعی از مرحوم بازرگان پرسیدند فرق شما با امام چیست؟

او می‌گوید: «امام ایران را برای اسلام می‌خواهد و من اسلام را برای ایران می‌خواهم.» فرق این دو عبارت زیاد است. بنابراین ما در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی حزب تشکیل دادیم و یک حزب سیاسی مسلمان بودیم. آنجایی که تعارضی بین اسلام و مسائل دیگر پیش می‌آید ما موظف هستیم که اسلام را بپذیریم. ما باید تعهد خود را بپذیریم و مردم را فریب ندهیم. من دیدم که این نوع گفتمان‌ها و نگرش‌ها به ماهیت حزب لطمه می‌زند و به آرمانی که داشته صدمه می‌زند... جمله‌ای که آقای بازرگان گفته است صداقت او را نشان می‌دهد. ما با امام بودیم و از نظر سیاسی و نحوه زندگی پیرو او بودیم. امام مرجع تقلید من بوده است. بنابراین نمی‌توانستیم چیزی را که عدول از خط امام باشد بگوییم

با این اوصاف ادعای وحدت خانواده انقلاب از سوی کسی که متهم به معارضه با انقلاب و خط امام است، صرفا رفتاری فریبکارانه محسوب می‌شود همچنان که شعار عدالت‌خواهی مطلقا با عملکرد طیف مرعشی در 16 سال اصلاحات و سازندگی و بر جای گذاشتن تبعیض و اشرافیت و تورم 50 درصدی همخوانی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها