خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حق مردم این است که مراکز تصمیم‌گیری را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهند؛ و همچنین امانت‌داری و حفظ آرا حق مردم است.
کد خبر: ۸۶۱۷۹۲۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: مرحوم شیخ نمر باقر النمر؛ این مرد از بزرگان علمای شیعه بود و سالها در تهران و سوریه درس خوانده بود به مقام اجتهاد رسیده بود و موقیعت بسیار ارزشمندی در میان شیعیان داشت و از خانواده اهل علم بود یعنی اجداد او همه از علمای شیعیان شرق عربستان بودند.

وی افزود: چرا این مرد بعد از سه سال و چند ماه که در زندان آل سعود بود اعدام می‌شود؟ آل سعود به دنبال این است که منطقه را دو قطبی کند برخلاف ایران اسلامی که به دنبال این است که شیعه و سنی و ترک و لر و کرد و عرب و عجم همه در کنار هم زندگی کنند.

امام جمعه شیراز با بیان این که حکومت آل سعود در شرایط ثبات منطقه رو به اضمحلال خواهد گذاشت، ادامه داد: سیاست عربستان دو قطبی‌سازی و قرار دادن شیعه و سنی در مقابل هم است چون عربستان در تمام عرصه‌ها شکست خورده، در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عربستان 30 میلیارد دلار به صدام داد که این جنگ به پیروزی برسد و نرسید، در سوریه شکست خورده، در یمن در باتلاق گرفتار شده و در بحرین به نتیجه نرسیده است و در مقابل هم می‌بیند روز به روز جایگاه ایران بالاتر می‌رود.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این برای عربستانی که خود را خادم‌الحرمین شریفین می‌بیند سخت است ببیند رئیس‌جمهور روسیه بیاید ایران و مستقیم به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی برود و دو ساعت و 10 دقیقه محضر ایشان بنشیند و بعد حدود 20 دقیقه با رهبر معظم انقلاب گفت‌و‌گو کند، این برای آنها سخت است که می‌گفتند باید اسد برود و نرفت و ماند و همچنین در عراق شیعیان پیروز شدند.

وی ابراز داشت: با تمام این شکست‌ها عربستان می‌خواهد دو قطبی شیعه و سنی تشکیل شود چرا که به زعم او اکثر مسلمانان سنی هستند و خواه و ناخواه عربستان می‌شود رهبر اهل سنت و برگ برنده دست آن‌ها می افتد بنابراین اختلاف افکنی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز متذکر شد: در این شرایط ما باید هوشیار باشیم و کار بی‌دقت انجام ندهیم که ناخواسته آب به آسیاب دشمن بریزیم بلکه باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین و دست‌اندر‌کاران نظام باشیم و آنچه آنان در این رابطه دستور دادند تعقیب و دنبال کنیم.

*انتخابات در دیدگاه امام(ره) خدشه‌ناپذیر بود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: در این ایام ما مسئله انتخابات پیش رو داریم و فضای جامعه ما به سمت مسائل انتخابات در حرکت است.

وی افزود: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و امام با دقت و جدیت طرفدار انتخابات بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای بودند و الان هم بعضی جاها گفته می‌شود که حکومت اسلامی احتیاج به انتخابات ندارد درحالی‌که امام به‌عنوان یک اسلام‌شناس، روی انتخابات فوق‌العاده حساس بود و می‌فرمود همه مسائل مردم باید توسط انتخابات پیگیری و تعقیب شود.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: افتخار جمهوری اسلامی است که در این 37 سال تقریباً 37 انتخابات را برگزار کرده و این نشان از اتکابه‌نفس و حضور مردم درصحنه است اما عده‌ای از آغاز تا امروز همیشه قبل از انتخابات این معنا را مطرح می‌کردند که آیا انتخابات صحیح برگزار می‌شود و اشکالی در آن به وجود نمی‌آید و با طرح این مسائل، شک و شبهه ایجاد می‌کردند و امنیت روانی جامعه را هدف قرار می‌دادند.

امام‌جمعه شیراز بابیان این‌که تشکیک‌کنندگان در مسئله صحت انتخابات انسان‌های بیمار‌دلی هستند، افزود: این مسائل در حالی مطرح می‌شود که تاکنون تخلف سازمان‌یافته در انتخابات ما نبوده و نکته قابل‌توجه این است که عمدتاً نتیجه انتخابات ضد خود دولت برگزارکننده انتخابات بوده و این امر سلامت انتخابات را نشان می‌دهد.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: حق‌الناس مصادیق فراوانی دارد. حق مردم این است که از نظام بخواهند انسان‌های صالح به آن‌ها معرفی شود که آن‌ها اصلح را انتخاب کنند و حق مردم این است که مراکز تصمیم‌گیری را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهند؛ و همچنین امانت‌داری و حفظ آرا حق مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس ابراز داشت: پذیرش نتیجه آرا حق مردم است و در اینجا هم باید اشاره‌کنیم که امام (ره) به انتخابات فوق‌العاده توجه داشتند و دشمنان ما هم برای ضربه زدن به ما می‌خواهند از طریق انتخابات وارد شوند و امریکا برای انتخابات ما برنامه دارد و ازاین‌رو باید هوشیار باشیم و در مسیر خواست آمریکا حرکت نکنیم.

*نماز جمعه قرارگاه جنگ نرم است

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، سیاسی نام گذاشتند به سبب اینکه همان‌گونه که در جنگ سخت ما به قرارگاه فرماندهی احتیاج داریم در جنگ نرم هم به قرارگاه نیازمندیم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ما قرارگاه داشتیم و عملیات به‌وسیله قرارگاه هدایت می‌شد و اکنون نیز جنگ نرمی است که دشمن به ما تحمیل کرده و اعتقادات و رفتار ما و سبک زندگی و اخلاق ما را هدف گرفته است و می‌خواهد در افکار و اندیشه و رفتار و کردار ما تحول و تغییر ایجاد کند، پس برای مبارزه با این جنگ ناپیدا و جنگ نرم دشمن، قرارگاه نیاز است و نماز جمعه قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا، اخلاق و مسائل عملی اسلام است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را لیله‌القدر انقلاب اسلامی نام گذاشتند که تعبیر خیلی زیبا و جالبی است و معادل این تعبیر را امام راحل داشتند. تعبیر رهبر معظم انقلاب لیله‌القدر انقلاب است یعنی یک‌شب عبادت شب قدر از هزار ماه عبادت بدون بصیرت برتر است و امام راحل هم می‌فرمودند اگر انقلاب اسلامی برای مردم ما دستاوردی جز نماز جمعه نداشت می‌ارزید که برای آن انقلاب انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها