خبرهای داغ:
با حضور جانشین فرمانده سپاه استان قم؛
یادواره 130 شهید شهرک شهید زین الدین قم در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) با حضور خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، مسئولان و اقشار مختلف مردم پنجشنبه شب برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۰۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یکی از فرماندهان قرارگاه سری نصرت در دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهید مهدی زین الدین از فرماندهان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در جنگ ما اتفاقاتی افتاد که خیلی ها از آن ذکر نشده است، ما آن روزی که شهید مصطفی چمران از لبنان به کردستان و بعد خوزستان آمد؛ عده ای ازجوانان کشورهای اسلامی جنگ ما را به مثابه جنگ اسلام و کفر می دیدند نه قومیت و کشورو آن موقع آنان دچار بیداری اسلامی شده بودند.
سردار عبدالفتاح اهوازیان اظهار کرد: این بیداری اسلامی آن موقع هم بود منتهی شهدا را یک عده با چشم سر دیدند و یک عده با چشم دل؛ آنها که با چشم دل دیدند اعتقاد داشتند که ما در جنگ بهترین فرزندان خانواده ها به جبهه ها آمده بودند و جبهه تبدیل شد به حوزه علمیه، حوزه علمیه ای که جوهر مشق آن خون این جوانان بود و در این جبهه چنان فرهنگ ایثارگری قوت گرفت.
وی ادامه داد: امروز نیز جوانان ما همچون دوران دفاع مقدس با جان و مال و خانواده خود درخدمت جهاد و مقاومت هستند.
وی همچنین به زمان مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: بدترین قوم جهان را خدا سر راه پیامبر(ص) گذاشت ، آن حضرت آمد و اسلام را گسترش داد و با بیداری اسلامی آنها را تربیت کرد و بعد از مدتی حکومت به امام علی(ع) رسید و ابوموسی اشعری که بصیرت نداشت آمد و گفت من همانگونه که این انگشتر را از دست در می آورم، علی خلافت مسلمین را از تو گرفتم.
اهوازیان بیان اینکه امروز شهدا، خانواده شهدا و رزمندگان از همه انتظار دارند که اهداف مقدس انقلاب اسلامی تداوم یابد ،گفت: امروز نیز دشمنان تلاش دارند که خط ولایت را هدف قرار دهند، لذا باید هوشیار باشیم.
وی گفت: ما باید متوجه باشیم که در ایامی که جنگ صفین شکل گرفت شمر چنان مجاهد کرد و جانباز شد که تا مرز شهادت رفت ولی فتنه گران به او وعده و فریبش دادند و شمر پس از مدتی مقابل حضرت عبدالله الحسین(ع) ایستاد و آن حضرت را به شهادت رساند.
اهوازیان درادامه با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه گفت:
اینها جنگ جهانی اعتقادی شکل داده اند، وهابی ها جنگ نیابتی را شروع کرده اند.
امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) قم نیز دراین مراسم گفت: اگربخواهیم کشور را از تهاجم فرهنگی نجات دهیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را روزبه روز در جامعه نهادینه تر کنیم.
حجت الاسلام سید اکبرمیرصفی افزود: امروز نسلی که در دوران دفاع مقدس نبوده اند بدانند که رزمندگان ما در مقابل جهان ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بعثی بیافتد.
در این یادواره سرهنگ رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه قم، سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و جمعی دیگر از فرمانده هان و مسئولان استان حضور داشتند.
مسئول برگزاری این یادواره در حاشیه برگزاری مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از شهریور ماه امسال جلسه های هفته ای به صورت منظم در این رابطه برگزار شد و اسامی شهیدان و خانواده هایی که در این محل زندگی می کنند جمع آوری شد چراکه لازم بود در شهرکی که مزین به نام فرمانده ارزشمندجنگ شهید مهدی زین الدین است یادواره ای در گرامیداشت یادوخاطره شهیدان آن برگزار شود.
محمدحسین امین جعفری اظهار کرد: با اطلاعات جمع آوری شده، 130 شهیدی که خانواده های آنها در این محل زندگی می کردند شناسایی شدند که در بین آنان چند خانواده دو شهید، روحانی و جانباز شهید حضور دارند.
وی در بخش دیگرسخنان خود خاطرنشان کرد: امروز هرچه داریم از خون پاک شهیدان است و جمهوری اسلامی ایران همچون خورشیدی درحال تابیدن است.
وی اظهار کرد: رضایت شهیدان در ادامه دادن راه آنهاست و یکی از اقدام هایی که توانسته است اثرگذاری و اثربخشی مناسبی داشته باشد، برگزاری همین یادواره های شهیدان است از اینرو مردم با حضور دراین یادواره ها می توانند با سیره و منش شهیدان بیشتر آشنا شوند و در راه آنها گام بردارند.

ارسال نظرات