خبرهای داغ:
رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان گفت: وظیفه و رسالت هنرمندان مبارزه با خطرات جریان تکفیری با خلق آثار هنری است و ما نیز در پی تولید کارهای فاخر هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۰۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر صبح روز پنجشنبه در دیدار با عوامل فیلم سینمایی طاها با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه اسلامی ما بحث وحدت فرقه‌های اسلامی است، اظهار داشت: از یک سو دشمنان نقشه راه مبارزه را خوب بلد هستند اما دوستان ما با نقشه مبارزه آشنایی خوبی ندارد و مسئله اخیر دولت سعودی و اتفاقات مربوط به سفارتخانه عربستان در ایران به این موضوع مربوط است.

مدیرکل صدا و سیمای قم با بیان اینکه دشمنان در صدد ایجاد عدم وفاق شیعه و سنی‌اند، افزود: با استفاده از نمونه‌های عینی از طلبه‌هایی که در خصوص تبلیغ دینی در مناطق سنی نشین فعال هستند، می‌توان مسائل مربوط به این سوژه را به طور ملموس درک کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این فیلم نباید نشان داد که مبلغ‌های شیعه درصدد شیعه کردن برادران اهل سنت‌ هستند چرا که بر اساس احادیث اهل‌بیت(س) وظیفه ما انجام تکلیف در خصوص تبلیغ است و نتیجه را باید به خدا واگذار کرد.

حجت الاسلام لطفی گفت: اوج کار شما در دیالوگ نویسی ها بروز و ظهور دارد به طوری که فضا را نباید صرفاً نظامی نشان داد بلکه باید فضای فرهنگی در داستان فیلم غلبه داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای قم با اشاره به سیره عملی مبارزه امام کاظم (ع) افزود: ایشان در ایام اسارت تنها با سیره رفتاری خود دشمنان اهل بیت (ع) و انسان‌های فاسد را خداجو کردند و این اوج کار فرهنگی است.

وی هدف نظام اسلامی را ایجاد وحدت دانست و بیان کرد: نشان دادن این امر که فرق اسلامی با هم مشکلی ندارند و کار تکفیری‌ها سیاست بازی برای ایجاد تفرقه بین مسلمان است، از مهم‌ترین موضوع‌های قابل توجه است.

جمال شورجه تهیه کننده فیلم طاها نیز با بیان این که داستان فیلم طاها روایت طلبه‌ای است که به مناطق سنی نشین مرزی اعزام می‌شود و در آنجا با رفتار و منش خود درصدد تبلیغ عملی اسلام است، خاطرنشان کرد: سوژه‌ها و مضامین این چنینی خیلی مورد غفلت واقع شده و تقریباً هیچ کار شاخصی در خصوص خطرات جریان‌های تکفیری انجام نشده و آن تعداد محدود هم به جنبه‌های نظامی موضوع تکفیری‌ها پرداخته شده است

وی خاطرنشان کرد: تنش فیلم طاها تنش کلامی است به طوری که این طلبه در بین اهل سنت نماد و الگو می‌شود و پیام داستان از طریق استدلال‌های منطقی و قرآنی شخصیت اصلی فیلم به مخاطب القا می‌شود.

شورجه افزود: وجه تمایز این فیلم با سوژه‌های دیگر در این است که علی رغم هزینه‌های کم برد جهانی دارد و برای تولید آثاری که مبارزه با تکفیر را گسترش می‌دهد، تاثیرگذار و جریان ساز است.

رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه جریان‌های تکفیری محصول صد سال اخیر نیست و ریشه‌های هزارساله تاریخی دارد، افزود: وظیفه و رسالت هنرمندان مبارزه با خطرات جریان تکفیری با خلق آثار هنری است و ما نیز در پی تولید کارهای فاخر هستیم.

ارسال نظرات