خبرهای داغ:
رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان:

رسیدن به سینمای اسلامی با ورود نهادهایی مانند حوزه علمیه وسپاه محقق می‌شود

رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه حضور روحانیت در بحث‌های نظری سینما، بسیار حائز اهمیت است، گفت: تشکیل سینمای دینی در گرو نظریه‌پردازی کارشناسان دین در تولید محتواسینمایی است.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۰۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جمال شورجه عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای جشنواره فیلم اشراق، با اشاره به لزوم احیای سینمای انقلابی و دینی اظهار داشت: سینما، نقش منبر را برای تبلیغ انواع مفاهیم و پیام‌ها ایفا می‌کند و هرقدر پیام‌رسان‌های سینما عامل به فرایض دینی باشند، اثرشان رنگ و بوی دینی می‌گیرد.

رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان بابیان اینکه حرکت‌هایی مانند جشنواره فیلم اشراق دارای آثار پربرکتی هستند، افزود: اگر روحانیت وارد سینما شود شاهد ظهور تفکر دینی در سینمای ایران خواهیم بود در غیر این صورت سینما از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در بحث‌های نظری سینما بسیار مهم است چراکه در مباحث سینمای دینی با خلاءهای فراوانی روبرو هستیم که نیاز به وجود روحانیت در این حوزه‌ها به‌شدت احساس می‌شود.

رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه رسیدن به سینمای اسلامی و آرمانی با ورود نهادهایی مانند حوزه علمیه، سپاه و بسیج محقق می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که دین‌داران و دین‌شناسان به حوزه نظریه‌پردازی در سینما و تولید فیلم ورود پیدا نکنند، سینمای دینی شکل نمی‌گیرد، بلکه انحراف‌های اخلاقی و اجتماعی به‌وجود می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار