خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

خطر نفوذ دشمن جدی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با هشدار نسبت به جدی بودن خطر نفوذ دشمن در جامعه گفت: در شرایط پیچیده‌ای قرار داریم که لازم است برای مردم نسبت به این جریانات روشنگری صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۸۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر پنجشنبه در پنجمین اجلاسیه اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، به تبیین اهمیت مسئله نفوذ اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خویش نسبت به به این مسئله تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به داستان سامری و انحرافاتی که در آن برهه از زمان در جامعه به‌وجود آمد، بیان کرد: قرآن تنها یک کتاب مربوط به یک دین خاص نیست بلکه انتقال تجربیات و مسائل گوناگونی از جمله نفوذ به مخاطب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، جریان نفوذ در صدر اسلام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این دوره از تاریخ دشمن در تلاش بود تا در پوشش دین، یک فرهنگ ضد انقلاب به وجود بیاورند.

وی به ناکام ماندن دو انقلاب مشروطه و نهضت ملی اشاره و بیان کرد: هرچند که علما نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب‌ها داشتند ولی نفوذ دشمن، شرایط را به سمتی هدایت کرد که این جریان‌ها به نتیجه نرسد و از مسیر اصلی منحرف شوند.

سعیدی همچنین از هم گسیختگی اتحادیه جماهیر شوروی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر در ارتباط با چرایی وقوع این اتفاق نیز جست‌و‌جو کنیم، رد پای نفوذگران را در این جریان تاریخی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: آمریکا تلاش کرد در این جریان راه نفوذ شوروی را مسدود کند و با اقداماتی فرهنگی، اتحاد شوروی را از هم بپاشد که در این راه به موفقیت هم رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به جریان انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: انقلاب ایران در حیاط خلوت آمریکا جایگزین انقلاب شوروی شد و این مسئله‌ای است که توسط دولتمردان آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

وی بر ضرورت آگاهی مردم نسبت به اتفاقات جامعه تاکید و مطرح کرد: ضروری است که مردم در خصوص مسائل مختلف آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

سعیدی با تاکید براینکه قدرت شوروی و ایران با هم قابل قیاس نیست، ادامه داد:‌ روحیه جهادی، تقوا و اعتقادات محکم از جمله مبانی است که در ایران اسلامی موجب شد انقلاب به پیروزی برسد.

وی خطر نفوذ دشمن را در کشور جدی دانست و بیان کرد:‌ یکی از موضوعات مهمی که در بین مسئولان مطرح شده تعامل با خارج است که این مسئله یکی از موضوعات مهم در نفوذ به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شرایط کنونی را شرایطی پیچیده ذکر کرد و گفت: حرکت جهادی یکی از نیازهای کشور است که آگاهی بخشی برای جامعه به دنبال دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: مردم برای اینکه نسبت به مسائل و جریان‌های نفوذ آگاه شوند باید روشنگری صورت بگیرد و این جریا‌ن‌ها را برایشان تبیین و تشریح کرد.

ارسال نظرات