نظارت شورای نگهبان در واقع دفاع از حق مردم است زیرا یکی از حقوق مردم ایران این است که نماینده ای در شان مردم ایران وارد مجلس شود نه نماینده ای که به دنیال فتنه و پیروی از منافقان است.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۶۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه نماز گزاران به تقوا و رعایت دستورات الهی با برشمردن وظایف منتظران ظهور حضرت در دوران غیبت گفت: طبق حدیث نبوی (ص) بهترین اعمال در دوران غیبت انتظار کشیدن برای فرج حضرت مهدی است.
حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان داشت: انتظار کشیدن بسیار سخت است زیرا فتنه های فراوانی بوجود می آید که انسانهای مومن را به شک و تردید می اندازد.
وی با ذکر حدیثی از امام حسین علیه السلام عنوان کرد : در زمان غیبت عده ای از دین خارج می شوند و عده ای دیگر در دینداری ثابت می مانند که به آنها گفته می شود اگر راست می گویید چرا امامتان را نمی توانید مشاهده کنید و چرا او به یاری شما نمی آید.
وی بیان کرد: طبق روایت رسول خدا(ص) دینداری در آخرزمان مانند نگه داشتن تیغ و آتش با دست است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ به خاطر اهانت مقاله یکی از روزنامه ها به ساحت مرجعیت شیعه حضرت امام خمینی (ره) گفت: در طول تاریخ مردم شیعه قم علما و مجتهدین را دوست داشتند و در این مورد هم برای دفاع از مرجعیت و فقاهت شیعه به خیابانها آمدند و اعتراض خود را از این حرکت اهانت آمیز که به دستور خاندان پهلوی صورت گرفته بود انجام دادند ولی به خاک و خون کشیده شد.
 امام جمعه کوهسار با اشاره به سالروز ترور شهید مصطفی احمدی روشن گفت: ترور دانشمندان هسته ای کشورمان یعنی دشمن به بن بست رسیده و کاری بجز ترور و حذف داشمندان کشورمان نمی تواند انجام دهد.
 وی گفت :ما پیش از انقلاب اسلامی در کشور مان پیشرفتی نداشتیم و در دنیا از نظر علمی جایگاهی نداشتیم ولی انقلاب اسلامی شکورمان باعث شد جوانان متهد ، متدین و دانشمند پا به عرصه بگذارند که یکی از آنها احمدی روشن بود.
 وی گفت: ابرقدرتهای دنیا از اینکه ایران اسلامی با الگوی پیشرفت علمی برای کشورهای دنیا الگو شود ترسیدند و گمان کردند با شهادت این دانشمندان می توانند جلوی پیشرفت کشور را بگیرند و جوانان انقلابی ما را بترسانند که در این رشته ها تحصیل نکنند ولی همه دنیا دیدند بسیاری از دانشجویان ما برای تغییر رشته به انرژی هسته ای پیشقدم شدند و به جنایتکاران دنیا اعلام کردند که ما از شهادت نمی هراسیم .
خطیب جمعه کوهسار به شهادت عالم مجاهد و روحانی شیعه عربستانی توسط رژیم آل سعود اشاره کرد و ضمن محکوم نمودن این رفتار از دیوانه واری رژیم سعودی گفت: زمانی صدام حسین نوکر درجه یک آمریکا در منطقه بود و تمام دستورات آنها را مو به مو انجام می داد ولی آنها مانند یک سگ با او رفتار کردند و در حالتی مذبوحانه او را از صحنه حذف کردند.
وی خطاب به آل سعود گفت: بدانید که آینده ای از صدام بدتر در انتظار شماست که به زودی گریبان شما را خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد :دستگیری شیخ زکزاکی و به شهادت رسیدن شیعیان عربستان و اعدام شیخ نمر نمی تواند موج اسلام خواهی و مبارزه علیه وهابیت را ساکت کند و از بین ببرد.
 وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری و با یاداوری گوشه ای از سخنان ولی امر مسلمین جهان گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات و شبهه پراکنی در مورد حق الناس بودن رای مردم تاکید کرد هم رای مردم و هم اجرای انتخابات توسط وزارت کشور و هم نظارت شورای نگهبان حق الناس است و اینطور یست که بعضی می گویند فقط رای مردم حق الناس است.
 امام جمعه چندار در ادامه گفت: نظارت شورای نگهبان در واقع دفاع از حق مردم است زیرا یکی از حقوق مردم ایران این است که نماینده ای در شان مردم ایران وارد مجلس شود نه نماینده ای که به دنیال فتنه و پیروی از منافقان است و نه نماینده ای که اعتقاد و التزامی و به ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نداشت باشد.
وی گفت: عده ای از کسانی که برای انتخابات داوطلب شده اند کسانی هستند که سابقه محکومیت دارند و بخاطر اینکه به شورای نگهبان فشار بیاورند نامزد شده اند ولی آیت الله جنتی تاکید کرده است که هر نماینده ای که در شان جمهوری اسلامی نباشد چه در مجلس شورای اسلامی و جه در مجلس خبرگان تایید نخواهدشد .

 
 
ارسال نظرات