خبرهای داغ:
زارع گفت: این گردهمایی طِی روزهای 18 تا20 دی‌ماه و با حضور شاعران برگزیده کشور در قالب اردوی تفریحی و علمی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۹۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
یما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور شاعران برگزیده از سراسر کشور در شهر شیراز، گفت: گردهمایی بزرگ شاعران پارسی، با حضور 80 شاعر برگزیده از سراسر کشور به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار می گردد.
 
زارع افزود: این گردهمایی طِی روزهای 18 تا20 دی‌ماه و با حضور شاعران برگزیده از تهران، مشهد، یزد و دیگر شهرهای سراسر کشور و شاعرانی از شهرستان های استان فارس در قالب اردوی تفریحی  و علمی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس این گردهمایی را به منظور ارتباط و تعامل بیشتر شاعران با یکدیگر دانست و اضافه نمود: ایجاد فضای تخصصی و بررسی دیدگاه های شعری شاعران با تمامی سلایق و تفکرات شعری و ایجاد یک جریان شعری جدید، آشنایی شاعران پیشکسوت با شاعران جوان و دیدگاه های خلاق ایشان از اهداف این گردهمایی می باشد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب شاعران در این گردهمایی گفت: این شاعران در حوزه‌ی شعر و ادب صاحب نظر بوده، دارای آثاری متعددی در زمینه های شعری بوده و تلاش‌های جدی و پرثمری را در شعر و ادب فارسی داشته اند، کسانی همچون بیوک ملکی، رضا اسماعیلی، سعید بیابانکی و برخی شاعرانی که در انجمن های شعر سازمان بسیج هنرمندان فعالیت دارند. 

زارع انتخاب شهر شیراز برای میزبانی گردهمایی بزرگ شاعران پارسی را با توجه به سوابق ادبی این شهر دانست و افزود: شیراز به عنوان خاستگاه شعر و ادب فارسی شناخته شده است که با توجه به رویدادهای ادبی در سال های اخیر مانند برگزاری کنگره شب شعر عاشورا ظرفیتی مناسب در این خصوص دارا می باشد. 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در پایان صحبت هایش حضور شاعران را فرصتی مناسب برای تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های شعری به دور از فضاهای رسمی دانست وافزود: این شاعران در قالب محافل ادبی خصوصی و عمومی طی 3 روز به تبادل نظر خواهند پرداخت و ویژه برنامه ای با عنوان " بزرگداشت شهدای عملیات کربلای 5 و شهدای بیداری اسلامی " در روز شنبه 19 دی‌ماه با حضور ایشان برگزار می گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها