خبرهای داغ:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باب مشارکت های اجتماعی باز شده و مردم نیز به مسئولیت های اجتماعی شان بیش از گذشته توجه می کنند و اگر به این ویژگی توجه کنیم، جامعه ای پیشرو و شاد و متکامل و بهتر از گذشته خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۸۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،فرج اله خبیر در مراسم افتتاحیه جشنواره خیریه غذا ویژه کمک به بیماران خاص و پیوند اعضا که امروز (17 دی ماه) در پارک ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شاهد آغاز برنامه ای با ارزش بالا هستیم، یک کار جمعی با مشارکت اصناف و انجمن های مردم نهاد که بسیار ارزشمند و متعالی است.

وی با اشاره به مشکلات بیماران خاص و پیوند اعضا عنوان کرد: با بیمارانی مواجه هستیم که با توجه به مشکلات فراوان، نیازمند کمک هستند، بیمارانی که رنج می برند و شخصا دخالتی در ایجاد این نقیصه نداشته اند.

خبیر افزود: در این شرایط، باید در جبران کاستی های جامعه احساس مسئولیت کنیم. اگر این احساس به وجود آید، می توان کارهای بسیاری را با مشارکت مردم آغاز کرد.

وی با اشاره به تلاش هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان در برگزاری این جشنواره ادامه داد: کسانی که در این امر نقش آفرینی و کمک کردند و مردمی نیز که این تولیدات غذایی را خریداری می کنند، هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و این یک امر خیر زنجیره وار است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: چه خوب است که در جامعه ما کارهای جمعی از این نوع افزایش یابد و امیدواریم که در حوزه مشارکت های اجتماعی بهتر عمل کنیم.

وی با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم عنوان کرد: در گناه و دشمنی همکاری نداشته باشیم بلکه در کارهای خیر مشارکت کنیم و از گناه بپرهیزیم. اگر مشارکت را به پیش ببریم حتما توفیق خواهیم داشت.

خبیر اظهار کرد: مشارکت اجتماعی به نحو مطلوبی در دولت تدبیر و امید پیگیری شده است. در این راستا در خوزستان، بیش از 200 سازمان مردم نهاد ثبت شده و آغاز به کار کرده اند که باید آمار سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی را نیز به آن افزود.

وی ادامه داد: باب مشارکت های اجتماعی باز شده و مردم نیز به مسئولیت های اجتماعی شان بیش از گذشته توجه می کنند و اگر به این ویژگی توجه کنیم، جامعه ای پیشرو و شاد و متکامل و بهتر از گذشته خواهیم داشت.

 حاجی زاده، دبیر هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در دولت گذشته فدراسیون ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا در فدراسیون ناشنوایان ادغام شد و این امر رکودی در کار ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا به وجود آورد و موجب افت رتبه ورزشی فدراسیون ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا در سطح جهانی و داخلی شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم این فدراسیون دوباره مستقل و رتبه جهانی فدراسیون ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا به 11 رسید و احیا شد.

حاجی زاده افزود: در این راستا، در خوزستان نیز در یک سال گذشته در مسابقات کشوری رشته دو و میدانی 2 قهرمان داشته ایم. همچنین در این مدت موفق به شناسایی 45 نفر از بیماران پیوند اعضا در سطح استان شدیم که در حال آماده سازی این افراد برای مسابقات ورزشی کشوری هستیم.

وی ایجاد روحیه نشاط و بالا بردن امید به زندگی در ورزشکاران را از اهداف هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا عنوان کرد و گفت: جشنواره خیریه غذا ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا نیز از برنامه هایی است که با کمک نیکوکاران و حمایت استانداری خوزستان و با هدف شناساندن این عزیزان ورزشکار و غیر ورزشکار و همچنین جذب کمک های مالی برای این بیماران برگزار شده است. با ادامه این حمایت ها می توان فضای حمایتی را برای این بیماران فراهم کرد.

جشنواره خیریه غذا ویژه  کمک به بیماران خاص و پیوند اعضا با 50 غرفه امروز و فردا (17 و 18 دی ماه) از ساعت 14 تا 20 در بلوار ساحلی کیانپارس اهواز، رو به روی خیابان 13 شرقی برپا است.

هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان 30 هزار بیمار خاص و پیوند اعضا را تحت پوشش دارد و با 200 ورزشکار و 25 مدال آور فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها