خبرگزاری بسیج: معاون پژوهشی دانشگاه تبریز در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج، مهم ترین مولفه توسعه را اقتصاد بر پایه دانش و دانایی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۷۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مقدم واحد تحقق توسعه علوم به خصوص در دانشگاه ها را منوط به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه ها با صنعت و جامعه خواند و گفت: اهمیت این امر در چشم انداز 20ساله، برنامه های شش ساله توسعه و سیاست های ابلاغی اقتصادمقاومتی رهبر فرزانه انقلاب آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های اقتصاد و کارآفرینی است، افزود: از نظر سیر تکاملی دانشگاه های ما جوان هستند ولی با وجودی که 30سال از عمر آن نمی گذرد پیشرفت خوبی داشته است.

مقدم واحد با تاکید به اینکه آهنگ توسعه دانشگاه ها سرعت یابد، نیاز است دانشگاه ها با صنعت در جامعه تعامل و هم افزایی داشته باشند، اظهار کرد: امید است با هم افزایی بین دانشگاه ها و صنعت بتوانیم مانع از جزیره ای عمل کردن باشیم.

وی در ادامه تشکل بسیج را در این راستا ظرفیت بالایی دانست و ابراز امیدواری کرد که سازمان بسیج نخبگان با اشتفاده از این ظرفیت بتواند ایجاد بسترهای لازم برای علم و صنعت و سازندگی کشور گام های بلندی بردارد.

معاون پژوهشی دانشگاه تبریز در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص پژوهش، از برگزاری جشنواره رویش با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان بسیج مهندسین همزمان با 11 و 12 اسفند خبر داد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج با حضور نخبگان بسیجی و دبیران کارگروه های مختلف پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس سپاه عاشورا برگزار شد.

ارسال نظرات