قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ(نور آیه30)
کد خبر: ۸۶۱۷۶۷۲
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
 اهمیت عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم اسلامی می باشد و وجوب پوشش مورد تاکید قرآن کریم است. حجاب حریم مقدس و قلعه ی آرامش هر مرد و زن است و حجاب یعنی به نمایش گذاشتن شخصیت واقعی و محدود کردن جسم و آزاد گذاشتن روح و عقل و بی حجابی یعنی پنهان کردن حقیقت واقعی و جلوگیری از رشد و کمال انسان . فرهنگ عفاف و حجاب مانعی جدی در راه گسترش فساد و تباهی درجوامع اسلامی به شمار می آید. از این رو نظام سلطه می کوشد این فرهنگ را به هر طریق ممکن تضعیف نماید.
 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این باره می فرمایند:
 
«سیاست راهبردی، اساسی و بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب، مخالف آن است. حتی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی هم نباشد، با آن مخالفت می کنند.»
 
اکنون ما بانوان شهرستان ساوه، با تاسی به سرور زنان عالم حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و پیروی از امام خمینی (ره) و تبعیت از امام خامنه ای(مدظله العالی) و پاسداشت خون شهدای گرانقدر به دولت و مسئولان و تمامی دلسوزان فهیم این مرز و بوم اعلام می داریم:
 
 انقلاب اسلامی ایران بر پایه معنویت شکل گرفته است و با اتکاء به این پایه است که پایدار خواهد ماند لذا بی حجابی دردرجه اول باعث سست شدن معنویت درجامعه می شود از این رو مسئولان همه بخش های دولتی و خصوصی باید این به امر مهم توجه نمایند و نسبت به حضور مراجعین بدحجاب بی تفاوت نباشند و با فرهنگ سازی مناسب، حجاب را در  ادارات و بخش های خصوصی و دولتی نهادینه نمایند.
خانواده یکی از مهم ترین ارکان جامعه دینی و اسلامی ایران محسوب می شود لذا با توجه به نقش اصلی مادر  در خانواده باید مادران توانمند در جهت تربیت فرزندان معتقد به حفظ عفاف و حجاب کوشا باشند و دستگاه های ذی ربط باید با حساسیت فوق العاده به این امر بپردازند و در راستای فرهنگ سازی عمومی و ترویج شعائر اسلامی بیش ازپیش فعالیت نمایند.
از آنجایی که برنامه ریزی های تربیتی و فرهنگی تزریق حیات به رگ های اجتماع است. لذا مسئولین اجرایی کشور با برنامه ریزی های تربیتی و فرهنگی، باعث احیای قلوب می شوند. لازم است برنامه ریزان فرهنگی جامعه با در دست داشتن منابع غنی اسلامی و شناسایی و تجزیه وتحلیل مشکلات مربوط به ارزش های دینی و فرهنگی پذیرفته شده جامعه جهت نهادینه ساختن آنها کوشش نمایند.
از مردم فهیم و ولایت مدار خواستاریم تا ضمن مشارکت جدی و اهتمام به فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر در بالا بردن روحیه ی مطالبه گری از مسئولین در خصوص رشد و تعالی فرهنگ دینی و پوشش فاطمی همت گماشته و با افراد خاطی که به هر نوعی قصد بر هم زدن تعامل جامعه با زیر پا گذاشتن معروفات را دارند به صورت جدی برخورد نمایند.
در خاتمه از ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی وکلیه مسئولان کشور استانی و شهرستانی خواستاریم همان طور که تاکنون از حضور زنان در عرصه های مختلف استفاده نموده اند با استفاده ازاین قشر در پاکسازی جامعه از زمینه های تهاجم فرهنگی(جنگ نرم) همانند گذشته کوشا بوده و نسبت به تعلیم و جایگاه حقیقی زن و نهادینه سازی بحث عفاف و حجاب قدم جدی برداشته و همچنین جهت پررنگ نمودن نقش آموزه های دینی راهکارهای موثر ارائه گردد.
 
و در پایان ما ملت مسلمان اقدام ننگین و ظالمانه دشمنان اسلام و حاکمان خائن آل سعود و دولت های خود فروخته که با کشتار بی رحمانه ی کودکان و تجاوز به نوامیس ونسل کشی و دستگیری  و شکنجه شیخ زکزاکی و شهادت خانواده ایشان و همچنین شهادت مظلومانه روحانی بزرگوار و برجسته آیت ا.. شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان نموده اند را محکوم می نمائیم.
ارسال نظرات