خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای ملت ایران است، گفت: با قدرشناسی از نعمت انقلاب نگذاریم فتنه 88 دیگر تکرار شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۱۲
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت در آستانه قیام مردم قم در 19 دی، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ و ارزشمند برای مردم ایران است، اظهار کرد: بسیاری مردم هنوز ارزش و برکت نعمت بزرگ انقلاب را نشناخته‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) در خصوص قدردانی نعمت‌های الهی، تصریح کرد: انسان زمانی قدر نعمت‌های الهی را می‌فهمد که آن‌ها را از دست‌داده است و از فقدان آن‌ها رنج می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم امام خمینی(ره) را نقطه مرکزی و عظمت و جلال انقلاب اسلامی دانست و افزود: همه آنچه امروز به برکت انقلاب اسلامی شکل‌گرفته از وجود امام راحل(ره) است.

وی ادامه داد: برکت انقلاب و رشد و ترقی ملت ایران از امام خمینی(ره) بود که ایشان هم از اثرات پنهان امام زمان(عج) است.

آیت‌الله علوی گرگانی به شرایط خفقان و مشکلات ملت ایران پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حتی مردم نمی‌توانستند حرف بزنند چرا که کشور در احاطه قدرت‌های زورگو بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این فشارها به خواست خداوند تمام قدرت‌های زورگو کنار رفتند و امروز شاهد رشد و پویایی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه دست خدا بالاتر از آنچه مردم می‌خواهند است، بیان کرد: اراده امام راحل(ره) با جمع مردم دلسوزانه بود و در پی آن نظام اسلامی شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم قدردانی از نعمت انقلاب و جلوگیری از تکرار فتنه دشمنان را یادآور شد و گفت: با بصیرت نگذاریم فتنه‌هایی نظیر 88 در نظام اسلامی تکرار شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ابعاد مختلف فتنه 88 را مورد اشاره قرار داد و افزود: جریانات و اتفاقاتی که پیش از انتخابات 88 رخ داد گواهی بر مشکل‌ساز بودن آن و فتنه دشمنان بود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه همه جهانیان به ایران است، خاطرنشان کرد: مردم جهان اسلامواقعی را در ایران می‌بینند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رفتارهای بخش‌های مختلف در نظام اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم جهان نسبت به ایران بدبین نشوند، گفت: برنامه‌های ما در بخش‌های مختلف باید با دقت انجام شود، به عنوان مثال صدا و سیمای ما دقت کند که هر فیلم و موسیقی در شبکه‌ها پخش نشود و اقتصاد ما هم باید به همین‌گونه بوده و به نوعی الگوی جهانیان باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دی، تصریح کرد: نخستین کلنگ انقلاب در 19 دی در قم به زمین زده شد و امیدواریم ظهور امام زمان(عج) نیز از همین شهر باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی به دیدار مردم قم در 19 دی با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: در محضر رهبر انقلاب بار دیگر اعلام آمادگی کنید که در ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی تا تحقق حکومت موعود هم چون آغاز آن محکم ایستاده‌ایم.

ارسال نظرات