سبک زندگی شهدا نیاز امروز جامعه ما/تجليل از خادمين شهداء،زنده نگه داشتن ميراث معنوي دفاع مقدس

سبک زندگی شهدا یک سبک باصفا و پر از اخلاص بود و ترویج این سبک زندگی نیاز امروز جامعه ما است.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۰۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هشت سال دفاع مقدس تاریخی است غرور آفرین و جاویدان برای ملت انقلابی ایران، تاریخی که لحظه لحظه آن را عاشقانه سوختند، عارفانه پرداختند، سرشار از حماسه کردند و با خون بر لوح زمان نگاشتند.

این تاریخ با شکوه و آموزنده را نباید تنها در لابلای صفحات کتب جستجو کرد و یا فقط از زبان‌ ها شنید و یا در تصویرها دید، بلکه باید آن را از نزدیک با تمام وجود درک و دوباره با آن زندگی کرد.

در این راستا معاونت پرورشی نیروی مقاومت بسیج همه ساله اردوهای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور را برگزار می‌نماید تا به این وسیله زمان ارزشی دیروز را به امروز پیوند دهد و تاریخ حماسه و خون شهامت و شهادت را به نحو شایسته ‌ای به نسل نوجوان بنمایاند.

سبک زندگی شهدا یک سبک باصفا و پر از اخلاص بود و ترویج این سبک زندگی نیاز امروز جامعه ما است.


یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اردوهای راهیان‌نور و تشکیل کمیته خادمان شهدا است..
باید گفت شهدا توسط خدا برای شهادت انتخاب شدند و خادمی شهدا به‌معنای این است که شبیه شهدا شویم

شهدا در اخلاص بی‌نظیر بودند و کار برای غیر از خدا به هیچ وجه انجام نمی‌دادند، معنویت جبهه‌ها، جنگ را برای رزمندگان جذاب کرده بود.

هدف شهدا مقدس بود و ایثار، دوری از کبر، کمک به دیگران، محاسبه نفس و صداقت از جمله ویژگی‌های شهدا بود.

بازسازی کامل لحظه ‌ها و صحنه ‌های دفاع مقدس به منظور حفظ ، تحکیم، تعمیق، انتقال، توسعه و تداوم فرهنگ ایثار و مقاومت و آثار وقایع حماسی و حماسه سازان دوران دفاع مقدس از اهداف راهیان نور است.

پس از پایان جنگ ، بسیجیان، رزمندگان و خانواده هایمعظم شهدا و دیگر اقشار جامعه در ایام مختلف سال به خصوص در سالروز عملیات‌های فتح آفرین برای تجدید خاطرات و بیعت یه مناطق عملیاتی غرب و جنوب عزیمت می‌کردند.

در نوروز سال ۱۳۷۸ مقام معظم رهبری با اقدام نمادین و پر معنا با حضور در محراب رزمندگان و شهیدان شلمچه نقطه عطفی را در راستای استراتژی فرهنگی نظام مبنی بر توجه به نظام ارزشی – حماسی ایثارگران به ویژه ارزش‌ های متوالی و انسا‌ن ساز دوران دفاع مقدس ایجاد نمودند.

چهارشنبه 16 دي ماه 94 همايش دو سالانه كميته اجرايي و تجليل از خادمين شهدا و راهيان نور با هدف تجليل از موفق ترين خادمين شهداء كردستان در اجراي عمليات بزرگ فرهنگي راهيان نور سال 93 در سالن اجتماعات مركز بزرگ اسلامي غرب سنندج برگزار شد.

تجليل از خادمين شهداء،زنده نگه داشتن ميراث معنوي دفاع مقدس است

محمد رضا مومني مسئول سازمان بسيج دانش آموزي كردستان هدف از برگزاري همايش تجليل از خادمين شهداء، بانيان و دست اندركاران برگزاري اردوهاي راهيان نور بسيج دانش آموزي و همايش دوسالانه ي كميته هاي اجرايي را اشاعه فرهنگ و تفكر بسيجي و زنده نگه داشتن ميراث معنوي دفاع مقدس و جهاد و ايثارگري در راستاي استقلال كشور و حفظ دستاوردهاي ناب انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وي گفت: توجه به قشر دانش آموز به عنوان عظيم ترين قشر جوان كشور در مقابله با توطئه هاي دشمنان و جنگ نرم آن بايد با اجراي فعاليت هاي خاص براي اين عزيزان باشد.

وي بیان داشت: برگزاري اردوهاي راهيان نور يكي از برنامه هاي جذاب و پرمحتوايي است كه توانسته است در حد مطلوب و شايسته اي فعاليت هايي در خور شأن و منزلت شهداي عزيزمان را انجام دهد.

مسئول سازمان بسيج دانش آموزي كردستان ادامه داد: ايجاد زمينه ي آشنايي و ارتقاء نگرش دانش آموزان استان كردستان نسبت به ارزش هاي ناب انقلاب و آرمان هاي والاي شهدا و حماسه آفريني هاي رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس از وظايف تك تك ما مسئولين است تا نسل امروز به عنوان آينده سازان انقلاب اسلامي گامي اساسي در جهت آشنايي با فرهنگ و تفكر بسيجي و مفاهيم ايثار و شجاعت و فداكاري بردارند و خود نيز مروج ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي در نسل هاي بعدي باشند.

راهیان نور کلاس درس برون مدرسه ای است

سرهنگ کشاورز مسئول سابق سازمان بسیج دانش آموزی استان کردستان نیز در سخنانی گفت: ایجاد صمیمیت بین نسل جوان و جوان دوراندفاع مقدس به عنوان الگو، ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مبتنی بر آموزه های دین اسلام حد مطلوب برگزاری این اردوها می باشد.

وی از راهیان نور به عنوان کلاس درس برون مدرسه ای نام برد و استفاده از فرهنگی با انگیزه، روای دوره دیده، روحانی متعهد در کاروان و همچنین برنامه ریزی برای تمام اوقات دانش آموزان در طول اردو، توجه به کیفیت و ایمنی کاروان را از مهم ترین راه های رسیدن به حد مطلوب در کاروان راهیان نور برشمرد.

راهیان نور ظرفیتی بی بدیل برای نهادینه سازی هویت تربیتی، دینی و ملی در بین دانش آموزان است

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستاننیزبا بیان اینکه راهیان نور دارای پتانسیل و ظرفیتی بی بدیلی است که می تواند هویت تربیتی، ‌دینی و ملی را در دانش آموزان نهادینه کند؛ اظهار داشت: باید از این ظرفیت های در اختیار بهره برده و بتوانیم روحیه دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در دانش آموزان تقویت کنیم.

راهیان نور دانش آموزی بهترین عرصه برای مبارزه با جنگ نرم است

سردار رجبی با بیان اینکه کشور ما در عرصه گسترده جنگ فرهنگی قرار دارد؛ گفت: راهیان نور جامع ترین و ماندگارترین عرصه برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان است چراکه برگزاری اردوی راهیان نور در تربیت نسل آینده کشور اثر مستقیم داشته و آینده کشور ما دست همین دانش آموزان است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: اقدامات انجام شده در حوزه راهیان نور در استان کردستان قابل تقدیر است اما برای دستیابی به تراز نخست کشوری در زمینه راهیان نورباید آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام گیرد.


ارسال نظرات