علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: مردم غیور و انقلابی شهرستان ری به منظور گرامیداشت شهادت شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان در میدان شهرری تجمع کرده و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، اقدام غیرانسانی و ضد حقوق بشری رژیم آل سعود را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۴۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ امام جمعه شهراندیشه در این مراسم در سخنانی شهادت مظلومانه علامه مجاهد شیخ نمر را به مردم آزاده جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، ملت غیور ایران، حضرت صاحب الزمان(عج) و خاصه شیعیان منطقه قطیف عربستان تسلیت گفت و اظهار داشت: شهادت میراث گرانبهای انبیاء الهی و اولیاء خدا خاصه اباعبدالله و مکتب کربلاست.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج افزود: حکام آل سعود، رهبر شیعیان عربستان را به جرم حق گویی، حق طلبی و حق خواهی مظلومانه به شهادت رساندند. جرم این عالم ربانی که به ناحق به شهادت رسید این بود که فریاد حق طلبی سرداد و گفت: ما نمی خواهیم ظلم بر ما حکومت کند و آقا زاده ها و شاهزاده ها کشور و حکومت را نسل به نسل به عنوان ارث فامیلی تصاحب کنند، بلکه باید احکام الهی بر کشور حاکم باشد.

وی با اظهار تاسف از وضعیت حاکم بر سازمان ملل، تصریح کرد: عربستان به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده این در حالی است که خود عربستان عامل تروریسم، نا امنی و کشتار در منطقه و جهان است.

مروج با اشاره به آیه 33 سوره شریفه مائده خاطر نشان کرد: حکام جائر و ظالم سعودی با استناد به این آیه، حکم اعدام این عالم مجاهد را اجرا کردند، در حالی که خداوند این آیه را برای کسانی لازم الاجرا دانسته که محارب حکومت اسلامی باشند و بر علیه حکومت الله اسلحه به دست گرفته و بجنگند و به جان و مال مردم تجاوز کنند و از حکومت اسلامی که حاکمیت الله باشد خارج شده باشند؛ آیا مصداق حقیقی این آیه داعشی ها و تکفیری ها نیستند که جان و مال مردم را به غارت می برند؟

محارب تروریست های دست پرورده آل سعود هستند که در منطقه خون شیعیان را بر زمین می ریزند و اموال ملت مسلمان را به غارت می برند و نفت و اموال کشورهای مسلمان را به بهای نازل به حاکمان فاسد و جیره خوار آمریکا می فروشند.      

 تجمع کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «آل سعود، ننگت باد»، «هیهات من الذله» خشم و انزجار خود را نسبت به اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل سعود و اربابانش ابراز کردند.

 حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، منصور کتانباف شهردار منطقه 20 و جمعی از روسای ادارات شهرستان ری نیز در این تجمع حضور داشتند.

 

 

ارسال نظرات