خبرهای داغ:
نخستین مسابقات قهرمانی جت اسکی کشور انتخابی تیم ملی روز جمعه در خرمشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۳۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،قرار است نخستین مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی با حضور ۲۰ ورزشکار در قالب پنج تیم از پنج شهرستان روز جمعه در ساحل کارون و به میزباین خرمشهر برگزار شود ،در همین راستا از ظهر امروز جلسه هماهنگی نهایی برگزاری مسابقات جت اسکی با حضور بیژن شیری دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد کشور و نمایندگان انجمن جت اسکی کشور در سالن جلسات ادراه ورزش و جوانان خرمشهر برگزار شد.

دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد کشور در این نشست به برگزاری مسابقات کشوری جت اسکی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی است که بهترین های هرمزگان، تهران و کیش در آن حضور دارند.

بیين شیری ابراز امیدورای کرد درآینده شاهد برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی با مشارکت بیشتر تیم های خوزستان و ورزشکاران خرمشهر و آبادان در منطقه اروند باشیم.

وی در ادامه فعال سازی رشته های آبی در منطقه را زمینه توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: با راه اندازی و ترویج رشته های آبی منافع بسیاری عاید منطقه می شود و زمینه خوبی برای گسترش این رشته ها و در نتیجه استفاده اقشار مختلف فراهم خواهد شد.

دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد کشور ایجاد زمینه های اشتغال و جذب گردشگر را از دیگر محاسن توسعه این رشته ها دانست و تاکید کرد:  این موارد جز اولویت ما در مناطق آزاد است و خرمشهر و آبادان نیز برای رفع محرویت از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به همکاری انجمن جت اسکی با مناطق آزاد کشور و تمایل این انجمن برای توسعه این ورزش ها در مناطق آزاد، عنوان کرد: مناطق آزاد به عنوان ویترین کشور مطرح هستند و هر اندازه که آبادانی داشته باشند موفقیت بیشتری عاید کشور می شود و این انجمن در این عرصه ورود کرده است.

شیری با بیان اینکه انجمن جت اسکی کار را در بندر انزلی به عنوان نمایندگی غرب آسیا آغاز کرده است خبر از آغاز به کار نمایندگی مشابه در منطقه اروند را داد.

دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد کشور برخورداری از هوای مطلوب در بیش از هشت ماه از سال را یکی از مهمترین مزایای انتخاب منطقه اروند به عنوان محل دایر کردن دفتر نمایندگی غرب آسیا دانست و افزود: واردات جت اسکی یکی از مهمترین مزایایی توسعه رشته ورزشی جت اسکی است که در پی آن شماره گذاری خودرو، معاینه فنی، صدور گواهی نامه دستگاه جت اسکی نیز در منطقه راه اندازی می شوند.

وی راه اندازی باشگاه های ورزش مرتبط با رشته جت اسکی در منطقه را از دیگر دستاوردهای تحقق این امر دانست.

برگزاری دوره آموزشی در حاشیه برگزاری مسابقات جت اسکی در خرمشهر

رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر نیز در این نشست، برگزاری این مسابقات را قدمی مثبت در راستای توسعه ورزش های آبی در شهرستان دانست و گفت: این مسابقات قرار بوده روز یکشنبه جاری در آبادان برگزار شود که این شهرستان شرایط برگزاری را نداشته و محل برگزاری این مسابقات به خرمشهر تغییر یافت.

امین صابری افزود: هماهنگی های لازم با فرمانداری و دستگاه های اجرایی و امنیتی شهرستان برای برگزاری مسابقات انجام شده است.

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در حاشیه برگزاری این مسابقات خبر داد و عنوان کرد: در مدت برگزاری مسابقات دوره های آموزشی با حضور ناخدا ذاکری از مدرسان ارشد ورزش های آبی را در برنامه داریم که امروز این دوره در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ویژه نیروهای گارد این اداره برگزار می شود و فردا نیز نیروهای دریابانی هنگ مرزی از این دوره بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با بیان اینکه با توجه به جدید بودن ورزش های آبی و داشتن هیجان بیشتر اینگونه رشته های ورزشی، گرایش به سمت رشته های آبی افزایش یافته تاکید کرد: نیاز در این رشته احساس می شود و این گونه رشته ها نیازمند بحث و بررسی بیشتر است و از دستگاه های شهرستان اعم از نیروهای امنیتی، کادر فوریت های پزشکی و سایر دستگاه هایی که به نوعی با آب در ارتباط هستند درخواست می شود تا از این فرصت پیش آمده برای فراگیری بیشتر نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین به ارتباط بسیار نزدیک زندگی مردم منطقه با آب تاکید کرد و متذکر شد: ساکنان این منطقه به نوعی با آب در ارتباط هستند اما با مباحث مرتبط با آب، آشنایی لازم را ندارند و از این ظرفیت به طور کامل استفاده نشده است که باید این ظرفیت از حالت بالقوه به بلفعل تبدیل کرد.

در پی برگزاری این نشست بازدید میدانی از محل برگزاری مسابقات به عمل آمد ، قرار است روز پنجشنبه  از ساعت ۱۴،تیم های تمرین داشته باشند و حرکات نمایشی نیز برای ایجاد انگیزه و نشاط در شهروندان برای استقبال هرچه باشکوه تر برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها