سرگروه‌های صالحین سفیران بسیار قوی برای ولایت/ چاپ وصیت‌نامه 405 شهید فومن

سرگروه‌های صالحین سفیرا بسیار قوی برای ولایت هستند که اعضای حلقه صالحین شهید ایوب پورخوش سعادت اقدام به چاپ وصیت‌نامه 405 شهید فومن کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۳۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، شجره طیبه صالحین به دنبال ایجاد یک نظام تربیتی - معرفتی و بصیرتی در سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است که با استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی نظام اسلامی  موجبات ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می‌نماید.

 

پیشینه تاریخی اجرای شجره طیبه صالحین، یا همان تشکیل حلقه‌های تربیتی معرفتی در مسجد، بیش از همه به صدر اسلام در مسجد النبی، مسجد قبا و سایر مساجد مکه و مدینه بر می‌گردد.

 

چنانچه روش تربیتی و معرفت افزایی در جریان صالحین نیز به تمام و کمال، به مشی عملی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و سیره اولیاء خدا و بزرگان دین بر می‌گردد.

 

نظام واره شکلی صالحین، نشستن حلقه‌ای افراد را در جلسات به چند دلیل مورد تاکید قرار داده است:

اول آنکه در نظام حلقه‌ای برای هیچ کس، صدر و ذیل و بالا و پایین قائل نمی‌شوند و تمامی اعضاء گروه را در مقام تعلیم و تربیت و نیز در مرتبه پرورش و تزکیه، تقریبا هم طراز و هم رتبه یکدیگر فرض می‌کنند که به این ترتیب، همه اعضای گروه به یک‌اندازه برای آموختن و تعالی و رشد و کمال و معرفت در خود احساس نیاز خواهند کرد

 

چنانچه در این باره، در آموزه‌های دینی می‌خوانیم که در صدر اسلام نیز، گاهی وقتی فردی به دنبال رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در مسجد می‌آمد، قبل از اینکه اصحاب، ایشان را معرفی کنند، خودش از ترتیب نشستن افراد نمی‌توانست حضرت را بشناسد، که این امر، حاکی از نشستن حلقه‌ای افراد در آن جلسات می‌باشد.

 

دوم آنکه در نظام نشستن حلقه‌ای و دایره وار، همه اعضای گروه در مباحث شرکت داده می‌شوند و ترس و واهمه احتمالی افراد خجالتی و کم رو برای سخن گفتن و ابراز عقیده، در فضای صمیمی و بدور از هر گونه تکلف حلقه تربیتی، از بین خواهد رفت و بر این اساس تمامی حاضران فرصت حضور در حلقه را به منظور رشد و ارتقاء دانش و بصیرت خود مغتنم می‌شمارند.

 

و بالاخره سوم آنکه در نظام حلقه‌ای، برای مربی که نقش مبلغ یا همان پیام رسان دینی را ایفا می‌کند، امکان بهره برداری از اثرگذارترین شیوه‌ی تبلیغ و آموزش، یعنی همان تبلیغ چهره به چهره، سینه به سینه یا به تعبیر روایات اسلامی بالمشافهه فراهم می‌گردد.

 

سرگروه‌های صالحین سفیران بسیار قوی برای ولایت

سرهنگ فردین میرزاپور، فرمانده سپاه ناحیه فومن ظهر امروز(14دی) به همراه مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه این شهرستان و چند تن از مسئولان شجره طیبه صالحین استان از کلاس‌های حلقات صالحین فومن بازدید کردند.

 

وی در این بازدیدها از چگونگی کمییت و کیفیت حلقه ها توسط اعضاء شرکت کننده در حلقه بازدید نمود و با ایراد سخنرانی به بیان برخی از مسائل پرداخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن در جمع حلقات صالحین شهید ایوب نوری، شهید قدیر حبیبی وشهید ایوب پورخوش سعادت خواهران، اظهار کرد: اگر سرگروه‌ها و مربیان صالحین حلقات را محدود به گروه خود نبینند قطعا مردم از آن حلقه‌ها و موضوعات بهره مند خواهند شد.

 

سرهنگ فردین میرزاپور با بیان اینکه سرگروه‌های صالحین سفیران بسیار قوی برای ولایت و نیروهای توانمند و قدر در منطقه خود هستند، افزود: حلقات باید با برنامه‌های خوب اثرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه سرگروه‌های صالحین فرماندهان عملیات حلقات صالحین هستند، گفت: امروز جنگ ما، جنگ فرهنگی است و حلقات صالحین بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان جنگ نرم می‌باشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه در جنگ نرم امروز دو ابزار بسیار مهم برای خواهران، احساس مسئولیت و بصیرت افزایی است، تصریح کرد: یکی ازمهمترین اهداف تشکیل حلقه های صالحین مبارزه بادشمن درقالب جنگ نرم است.

 

میرزاپور خاطرنشان کرد: یکی ازفوایدحلقه های صالحین،بیمه کردن جوانان جامعه درمقابل هجمه‌های دشمنان وتربیت افراد مخلص ویاور برای امام زمان(عج)است.

 

وی اظهار کرد: یکی ازتاکیدات بسیارمهم رهبری، تقویت حلقات صالحین است واین امرنشان ازاهمیت این کاربزرگ فرهنگی ومعنوی می‌باشد که باید به خوبی محقق شود.

 

برگزاری حلقات صالحین باعث بالا رفتن سطح معلومات در بین بسیجیان می‌شود

زهرا نجفی، سرگروه حلقه صالحین شهید ایوب نوری با بیان اینکه این حلقه از سال 91 آغاز به کار کرده است، افزود: از نشریات، سالنامه‌ها و برخی کتاب‌های موثر برای اداره حلقه استفاده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این حلقه صالحین یکی از حلقات ویژه می‌باشد، گفت: با وجود اینکه رده سنی نوجوانان در این حلقه هستند اما در رشته‌های سرود، روزنامه‌دیواری و .. بسیار فعال می‌باشند.

 

سرگروه حلقه صالحین شهید ایوب نوری با بیان اینکه متربیان در این حلقه به گونه‌ای آموزش می‌بینند که دیگران آنها را به چشم یک بچه نگاه نکنند، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، امر به معروف  ونهی از منکر و ... در این حلقه برگزار می‌شود.

 

نجفی با بیان اینکه این حلقه هر هفته به صورت منظم برگزار می‌گردد، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازهای خوب این حلقات حضور فعال متربیان در مسجد به دلیل تشکیل حلقه در این مکان مقدس می‌باشد.

 

وی اظهار کرد: برگزاری اینگونه جلسات باعث بالا رفتن سطح معلومات در بین بسیجیان می‌شود و حتی در نوع رفتار آنها در خانواده و مدارس و حتی در جامعه تاثیر به سزایی دارد.

 

تشکیل شبکه تربیتی صالحین برای رشد و تقویت مسائل اعتقادی و بنیادهای معنوی

مریم باقرزاده، مربی حلقه سرگروه صالحین شهید قدیر حبیبی با بیان اینکه این حلقه دارای سابقه طولانی است، افزود: از زمان تشکیل حلقات سرگروه‌ها اولین گروه صالحین بوده است.

 

وی با بیان اینکه این حلقه از بهمن 91 کار خود را آغاز کرده است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این حلقه، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مربی حلقه سرگروه‌ شهید قدیر حبیبی تصریح کرد: سرگروه‌های این حلقه در ایام مختلف سال به صورت جمعی در قلعه رودخان حضور پیدا می‌کنند و اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌نمایند.

 

باقرزاده با بیان اینکه شبکه تربیتی صالحین برای رشد و تقویت مسائل اعتقادی و بنیادهای معنوی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ایمان و عمل صالح تشکیل شده است و علت حساسیت دشمنان نسبت به حلقات صالحین نیز جلوگیری از بسط و گسترش این روحیه در جامعه است.

 

چاپ وصیت‌نامه 405 شهید فومن

زهرا انسان‌دوست، سرگروه حلقه شهید ایوب پورخوش سعادت با بیان اینکه این حلقه از سال 89 با 21 نفر فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری زیادی در این حلقه اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین فعالیت این حلقه چاپ وصیت نامه 405 شهید این شهرستان و قرائت آن در حلقه است، افزود: این حلقه با همت خواهران هیئت خادمین شهدا را تشکل داده که هر هفته برنامه اجرا می‌شود.

 

سرگروه حلقه شهید ایوب پورخوش سعادت با بیان اینکه ماهی دوبار توسط اعضای این حلقه از خانواده شهدا دیدار به عمل می‌آید، گفت: از 40 مداح خانم فومن دعوت شده تا در کلاس‌های آموزش مداحیحضور داشته باشند.

 

انسان‌دوست تصریح کرد: با اجرای مداحی و سخنرانی در مجالس نیروهای جدیدی برای حلقه صالحین جذب می‌کند و افراد استقبال خوبی تا کنون نشان داده‌اند.

 

ارسال نظرات