رئیس ستاد انتخابات گیلان:

تائید صلاحیت 92درصدی داوطلبان مجلس در گیلان/انصراف 9داوطلب گیلانی

رئیس ستاد انتخابات گیلان از انصراف 9داوطلب مجلس شورای اسلامی در گیلانی خبر داد و گفت:صلاحیت 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی تائید شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۲۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

محمد احمدی پور رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در گفتگو با بسیج از گیلان اظهار کرد: صلاحیت 335 نفر معادل 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

وی با اشاره به رد صلاحیت 23 نفر در این هیأت‌ها گفت: نقص مدارک تحصیلی، دلیل رد بیش از یک سوم این افراد است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: علاوه بر افراد رد صلاحیت شده  9 نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند.

احمدی پور با بیان اینکه اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان بصورت کتبی و محرمانه از سوی فرمانداران به داوطلبان اعلام می‌شود گفت: فرمانداران و هیئت‌های اجرائی طبق قانون موظفند دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بررسی این صلاحیت‌ها قطعی نشده است و مراحل دیگری نیز دارد گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم نسبت به درج اسامی افراد رد صلاحیت شده اقدام نکنند چرا که جرم محسوب می‌شود و حق پیگیری قانونی توسط این افراد وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات افزود: در دوره‌ی گذشته حدود 28 درصد داوطلبان در هیأت های اجرایی رد شدند.

محمد احمدی پور افزود: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان امروز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیأت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه‌ی داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

احمدی پور گفت: از تاریخ بیست هفت دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درخصوص کلیه‌ی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی گفت: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات