نفت به مرز ۳۶ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت، معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۳۶ دلار و ۱۳ سنت رسید.
کد خبر: ۸۶۱۷۳۶۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از افزایش عرضه و بالا رفتن میزان ذخایر نفتی تاثیر افزایش تنش ها در خاورمیانه را تحت شعاع قرار داده، نفت برنت افزایش قیمت های ساعات اولیه معاملات روز چهارشنبه را خنثی کرد و با حدود یک درصد کاهش به نزدیکی پایین ترین رقم 11 سال گذشته رسید.
اختلافات بین ایران و عربستان بر سر اعدام شیخ نمر این هفته نتوانسته آنطور که انتظار می رفت قیمت نفت را افزایش دهد، زیرا این اختلافات احتمال هرگونه توافق بین اعضای اوپک در مورد پایان دادن به سیاست تولید بالا رامنتفی می سازد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 29 سنت، معادل 0.8 درصد کاهش به 36 دلار و 13 سنت رسید و فاصله چندانی با پایین ترین رقم 11 سال گذشته (35 دلار و 98 سنت) که در ماه دسامبر به ثبت رسیده بود نداشت.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 79 سنتی در جلسه گذشته، امروز با 13 سنت کاهش به 35 دلار و 84 سنت رسید.
پس از آنکه آرامکوی عربستان در روز سه شنبه قیمت نفت سبک خود برای ماه فوریه را برای مشتریان آسیایی 0.60 دلار نسبت به ماه ژانویه افزایش داد، بازار نفت افزایش های اولیه ناشی از فروش های فیزیکی را خنثی کرد.
در حالی که قیمت ها در نزدیکی پایین ترین رقم ها در چند سال گذشته قرار دارد، تحلیلگران معتقدند مازاد عرضه همچنان نگرانی اصلی موجود در بازار است.
بانک ای ان زد با اشاره به پیشی گرفتن تولید جهانی از تقاضا به میزان صدها هزار بشکه در روز نوشت: «نگرانی ها در مورد بالا رفتن عرضه همچنان بر تبعات ناشی از افزایش تنش ها در خاورمیانه سایه افکنده است.»
آنچه بر نگرانی ها می افزاید، احتمال افزایش صادرات نفت ایران در سال 2016 پس از لغو تحریم های غرب است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار